Patek Philippe-tråden

Nå har jeg kun prøvd 5711 i begrensede intervaller.
Lenken er utvilsomt nydelig designet både med tanke på finishing og fleksibiltet men sikkerhetsspennen fremstår en smule skjør.
Det er vel flere Nautilus-eiere som har uttrykt tilsvarende.

Mulig at det oppstår av for stram lenke eller slitasje.

Liker dårlig sånne låser. Kan en lås åpne seg vil den gjøre det. Madammen har en Alpina med litt samme type lås som også Omega har. Åpner seg hele tiden.

Liker dårlig sånne låser. Kan en lås åpne seg vil den gjøre det. Madammen har en Alpina med litt samme type lås som også Omega har. Åpner seg hele tiden.

Etter litt research tror jeg at 5711-ene jeg har prøvd har vært med den eldre lenken med skruer.
Dagens lenke bruker vel pins og er også utrustet med keramiske kuleledd i friksjonspunktene slikt at slitasje ikke lengre er et problem for låsen.

IMG_0784.JPG

Var innom Ole Mathiesen i København for å titte litt igår. De regnet med en ventetid på 2-3 år på hvit skive 5711. Ikke mange på venteliste. De fikk inn ca 2 ur i året. Ca. 239NOK.
De hadde bare en Nautilus inne. En kunde hadde stukket fra denne bestillingen. Lekker sak, men litt over mitt nivå:D
Vis vedlegg 53304

Man må kanskje innom fysisk for å få igang en dialog/bestilling? De var nemlig ganske lunke på epost når jeg forespurte nå... Men det er kanskje ikke unormalt, da det sikkert er mange som sender eposter rundt, uten å være seriøse, og/eller setter seg på liste overtalt, og/eller gjør det for å selge osv..

Tar gjerne imot andre tips til å få kjøpt 5711 til fornuftig pris (uten å unndra mva), f eks forhandlere som ikke har enorme ventelister og mulighet for refundert tax/vat/mva.. Har ikke dårlig tid, så et år eller to å vente overlever jeg... :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Man må kanskje innom fysisk for å få igang en dialog/bestilling? De var nemlig ganske lunke på epost når jeg forespurte nå... Men det er kanskje ikke unormalt, da det sikkert er mange som sender eposter rundt, uten å være seriøse, og/eller setter seg på liste overtalt, og/eller gjør det for å selge osv..

Tar gjerne imot andre tips til å få kjøpt 5711 til fornuftig pris (uten å unndra mva), f eks forhandlere som ikke har enorme ventelister og mulighet for refundert tax/vat/mva.. Har ikke dårlig tid, så et år eller to å vente overlever jeg... :)

Ny eller bukt?

Begge deler.
Har ikke helt oversikt over hva de går for brukt, men virker som om alle legger på noen ti-tusener hver gang de omsettes på bruktmarkedet og har derfor tenkt at det kanskje er mulig å få tak i nytt, dog med venting...

Tror du må vente mer enn ett eller to år for nytt. Uansett hvor i verden du måtte klare å finne én 5711.

Tror du må vente mer enn ett eller to år for nytt. Uansett hvor i verden du måtte klare å finne én 5711.

Det tror jeg og, men tydeligvis så sier noen 2-3 år. Noe tilsvarende sa de i bangkok når jeg var der i vinter. 2-3 år kan være interessant, og man kan jo ha litt flaks også f eks hvis noen takker nei..
Men jeg lurer på hvilke forhandlere som det er mest sannsynlig at det er håp for å få tak i, som er kan lønne seg å forespørre (også hensyntatt pris evt med fradrag av tax).

Mener å huske at man kunne spasere ut med en 5712 direkte fra butikken i San Francisco og Stanford Shopping Ctr for noen år siden. Shreve & co, eller noe lignende, tror jeg butikkjeden heter. Det gjaldt muligens ikke 5711 dog.

@Zawatch dama jeg snakka med var veldig ivrig på å sette meg på liste. Så det spørs om det er fysisk oppmøte som gjelder ja. Jeg stod over lista da det ikke er aktuelt for meg nå (kommer sikkert til å angre om 3 år:rolleyes:).

• Liker
Reaksjoner: Zawatch