PayEx / Finn.no betalingsgaranti

Medlem
9. jan. 2009
Er det noen som har erfaringer som selger å bruke PayEx ?

Jeg liker bare ikke tanken å sende en klokke til en total ukjent person, så han kan klå å styre med den i 10 dager , la en tredjepart ha kontroll over pengene, mens jeg bare venter og venter..

Ser for meg worst case senario der vi ender opp i en stygg tvist der jeg sitter både ute klokke og penger,eller får tilbake en skadet klokke osv.. mulig jeg er paranoid her men :D

Har brukt Payex noen ganger, og har tenkt samme tanken som deg.
Om du dokumenterer forsendingen godt, og lar et vitne beskue innholdet og dets funksjon, så er du så og si 100% sikker på å ikke tape pengene dine.
Uansett: "Buy the seller, not the watch" ;)
Det som irriterer meg er at det går så utrolig tregt med Finn betalingsgaranti.

Jeg har brukt Payex ved flere anledninger, og ser godt at kjøpere som ikke har anledning til å se klokken før kjøp ønsker denne tryggheten. Det er i utgangspunktet ikke så stor risiko for deg som selger, men det er klart at den rette tullingen kan lage litt bryderi og ubehageligheter.
Så lenge du vet at Payex gjør jobben er vel ikke ventetiden på pengene så farlig, men det klart at det kan være litt plagsomt hvis det tar 4 dager fra klokken er mottatt til kjøper logger seg på å frigjør betalingen...

Har brukt Finn sin betalingsgaranti som selger en gang, og gjør det ikke to. Var kanskje uheldig med kjøper, men møter man feil person koster det mye tid og penger.

Møter svært sjelden kjøpere som ikke går med på å betale på forskudd. Henviser rått til tilbakemeldinger her inne, noe som ser ut til å ha en beroligende effekt. Har ikke solgt ur over 20', ser at det kan være litt vanskeligere med dyrere ur.

Som kjøper er betalingsgarantien på Finn genial :)

Har brukt Finn sin betalingsgaranti som selger en gang, og gjør det ikke to. Var kanskje uheldig med kjøper, men møter man feil person koster det mye tid og penger.

Møter svært sjelden kjøpere som ikke går med på å betale på forskudd. Henviser rått til tilbakemeldinger her inne, noe som ser ut til å ha en beroligende effekt. Har ikke solgt ur over 20', ser at det kan være litt vanskeligere med dyrere ur.

Som kjøper er betalingsgarantien på Finn genial :)

Hehe, ja det er slike situasjoner jeg tenker på, man treffer på den rette løken som lager krøll.
Som kjøper er jo løsningen sikkert veldig bra, men som selger risikerer man hel del mer...

Det er jo selger som ønsker å bli kvitt med noe. Da må man gjerne tåle litt venting... Man treffer på både uærlige selgere og kjøpere, så denne ordninger er vel en slags middelvei litt i favør kjøper.