Peneste Rolex

Medlem
29. sep. 2010
Sted
Bryne
Jeg er relativt ny på forumet, så det kan hende at det har vært en lignende tråd tidligere, men jeg fant ingen.

Jeg har nå en stund satt av noen tusenlapper i måneden for å kjøpe meg en Rolex, slik at jeg kan belønne meg selv når studiene er over. Jeg har tidligere hatt en forkjærlighet for Breitling, men har nettopp solgt unna min siste. Etter å vært innom forumet en del, har jeg nå virkelig fått øynene opp for Rolex.

Så spørsmålet mitt i denne forbindelse er. Om dere bare skulle ha en Rolex, hvilken ville dere kjøpt?

Jeg heller nå mot en Submariner 16610 LV eller en GMT-Master II

Andre tips o.l. i forbindelse med kjøp av Rolex tas også imot med glede.

Jeg var/er i akkurat samme situasjon som deg;) Ett år igjen av studiene, men ettersom jeg allerede har sikret meg jobb klarte jeg ikke vente lenger:p
DSC00017-1.jpg

Strålende fornøyd:D

Grunnen til at jeg gikk for GMTen var at jeg ville ha en Rolex med keramisk bezel, men jeg mener at Suben ikke er verd de 10kene ekstra som den for øyeblikket "trader" for på finn :mrgreen:

Som første Rolex, gå for en Submariner med dato, 16610 eller 116610, black ! Thats the way to go !

Lykke til med jakten !

Regards :)
AW

Jeg har også student-Rolex´n 116710, strålende fornøyd!

En perfekt klokke i mine øyne:)

GMT II Ceramic......

Denne får min stemme hva "skjønnhet" angår. Sub er sannsynligvis mer brukervennlig mht bezel (bruker mine 60 min bezels som en slags grov chronograf), man bør vel være litt av en globetrotter for å virkelig ha bruk for GMT-funksjonen. Det polerte midtleddet i GMT lenken riper nok også lettere enn sub`s børstede stål. Og så vanntettheten, 100 vs 300 meter. 100 =svømming, 300 = sportsdykking.

Men fortsatt synes jeg den nyeste gmt er mest vakker. Hvis jeg skulle hatt flere Rolex-ur, er jeg enig at den eldre utgaven av både sub og/eller GMT er obligatorisk.

Lykke til

Denne får min stemme hva "skjønnhet" angår. Sub er sannsynligvis mer brukervennlig mht bezel (bruker mine 60 min bezels som en slags grov chronograf), man bør vel være litt av en globetrotter for å virkelig ha bruk for GMT-funksjonen. Det polerte midtleddet i GMT lenken riper nok også lettere enn sub`s børstede stål. Og så vanntettheten, 100 vs 300 meter. 100 =svømming, 300 = sportsdykking.

Men fortsatt synes jeg den nyeste gmt er mest vakker. Hvis jeg skulle hatt flere Rolex-ur, er jeg enig at den eldre utgaven av både sub og/eller GMT er obligatorisk.

Lykke til

Gode råd men det er vel ikke vanskeligere enn at man kjøper den klokken som "snakker til en". Jeg synes sub er en fin klokke men den er (av gode grunner) ekstremt vanlig. GMT er også en fin klokke. Selv trives jeg veldig godt med en hvit Explorer II. Gå ned på Bjerke og be om å få se på alle samtidig så finner du fort ut av det.

Peneste RLX

Yacth-Master, Rolesium i Stål/Platina (ref 16622) er en av mine favoritter både pga utseendet og ikke minst at de selges til gunstigere priser enn Sub, Gmt og de fleste øvrige modellene fra RLX, sett ut ifra ny prisene. ;)

Milgauss med Grønt Safirglass (Ref116400GV):cool: er en av de finere modellene men desverre så er brukt prisene nesten oppe på butikkprisen. Noe jeg mener gjør den til et av de dårligste kjøp av brukt RLX, selv om det er en av de jeg liker best.

Av nysgjerrighet, fortell... Hvorfor 16710 eller eldre?

For min del fordi de nye modellene (både Sub og GMT) ikke gir meg noe som helst.
16710 eller eldre med pepsi er en klassiker.

Skulle jeg kun hatt EN Rolex måtte det blitt en 16710 med alle tre bezel inserts.

Tusen takk for mange gode innspill. Det klør så mye i handlemuskelen nå at jeg frykter at kjøpet kan bli fremskyndet noe.

Blir det feil å gå for two-tone klokke på første kjøpet, er det noe man fort kan gå lei, og heller ha en litt mer basic modell først? Ser at både stål/gull GMTer og Submarinere blir solgt til en relativt gunstig pris på bruktmarkedet...

Jeg var forøvrig inne på Bjerke i Bergen og prøvde flere av urene, og kan absolutt anbefale den butikken. Fantastisk service!

Tusen takk for mange gode innspill. Det klør så mye i handlemuskelen nå at jeg frykter at kjøpet kan bli fremskyndet noe.

Blir det feil å gå for two-tone klokke på første kjøpet, er det noe man fort kan gå lei, og heller ha en litt mer basic modell først? Ser at både stål/gull GMTer og Submarinere blir solgt til en relativt gunstig pris på bruktmarkedet...

Jeg var forøvrig inne på Bjerke i Bergen og prøvde flere av urene, og kan absolutt anbefale den butikken. Fantastisk service!

Personlig ville jeg nok ikke ha valgt en TT som første klokke. En SS vil passe bedre til de fleste anledninger. En TT er ikke noe man tar på armen når man skal ut på tur i skogen, etc. Kjøp en SS først og supplér evt. med en TT senere :)

Explorer II med hvit skive kan absolutt anbefales som innstegsmodell, evt. en 14060 :)