Perrelet

Flotte klokker, helt enig.
Sitter selv med en double rotor i 36mm på hånden, men usikker på hva jeg skal gjøre med den.
Klokken er kanskje litt for "bling" men samtidig litt kul.:confused:
Muligens en flott klokke til kona ?

Flotte klokker, helt enig.
Sitter selv med en double rotor i 36mm på hånden, men usikker på hva jeg skal gjøre med den.
Klokken er kanskje litt for "bling" men samtidig litt kul.:confused:
Muligens en flott klokke til kona ?

wow, den er bling ja :) gleder meg til å se bilder :)

Hvordan er verkene som sitter i Perrelet? Tenker da på urene som ligger mellom 13-21k.
Lager de verkene selv?

Bruker de bare ETA/Selita? I turbine sitter det noe de kaller P-181. Er det også Eta/Selita?

Ser ut til at det er basert på ETA 2892-A2. Kilde 1, kilde 2.

Det må jo opplagt være gjort noen endringer på det, mht dobbelrotor og sånn. Mulig de har tillatelse fra ETA til å kalle det ved eget navn da. Er Perrelet del av Swatch Group, btw?

edit: nei, Perrelet ser ut til å være en del av Festina Group nå.

Takker krille. Riktig, det er Festina Group i dag.
Var innom Briljant Ur og Gull AS
i går for å se på en Breitling. Han har en Perrelet turbine. Kul klokke. Jeg var litt redd for jeg skulle føle meg svimmel av rotoren men, hvis det er samme farge på skiva og rotoren synes det nesten ikke. Den rotoren er helt rå. Liten bevegelse er alt som skal til så spinner den som om den har el-motor. Må ses.

Krille, du kan kalle det hva pokker du vil, trenger ingen tillatelse fra ETA for det ;).

Forøvrig synes jeg urmerket som diskuteres her har en del flotte klokker men det irriterer meg at de a) ikke kan fortelle meg at de bruker ETA verk men skal late som det er egne verk ved å navngi dem som de gjør og b) at de later som firmaet går tilbake til de tidlige dager.

Dette er et ganske så nytt firma som har kjøpt rettighetene til navnet og ansatt noen i familien for å gi det hele troverdighet.

Irriterende for jeg liker mange av klokkene deres, skulle bare ønske de hadde vært mer up front med hva de er.

Må bare spørre: hvorfor er det så dårlig stemning for Perrelet her inne, jfr. den åpenbare magre responsen for denne Perrelet Skeleton Chrono´n stadig til salgs, nå for en tredjedel av nypris? Er det noe med merket i sin alminnelighet eller spesifikt med skeleton-modeller ? Jeg synes den ser dritfet ut (og, nei, jeg kjenner ikke selger. Genuin undring).

Jeg har ingenting imot Perrelet, de lager mye bra de. Hva den Skeletonen angår synes jeg personlig ikke at den er pen eller en type ur jeg ville hatt. Men Perrelet i seg selv er ikke noe å utsette på. Synes jeg.

Enig med Chronodiver. Perrelet har mye fint de, og Turbinen skulle jeg gjerne eid selv (selv om den ikke er øverst på ønskelisten). Men skeletonen er for hektisk for meg. Men det er jo bare smak og behag. :)

Enig med Chronodiver. Perrelet har mye fint de, og Turbinen skulle jeg gjerne eid selv (selv om den ikke er øverst på ønskelisten). Men skeletonen er for hektisk for meg. Men det er jo bare smak og behag. :)

Hektisk er ordet. For meg gjelder det så godt som alle Skeletonur..

Jeg syns perrelet er et veldig spennende og anderledes alternativ.

Min er av den mer kjedelige varianten dog

a14d6b41.jpg

40f6308c.jpg

8438131d.jpg

Bumper denne tråden med en spørsmål;
Hvem tar service på Perrelet i Oslo-området? Det er vel et ETA-basert verk, men er det fortsatt noe urmakere flest tar på seg?

Perrelet Seacraft

Er det noen som har erfaring med Perrelet sine Seacraft modeller? Jeg synes disse ser veldig fine ut og ser at de nå handles til gunstige priser sammen lignet med de høye "ordinære prisene". (Har vel noe med at modellene er utgått)
Hvordan er det å utført service på disse Soprod verkene?

http:// http://www.ablogtowatch.com/perrelet-seacraft-watches-hands-on/

Spesielt gmt modellen kunne jeg godt tenkt meg.