Petersc sin første unboxing

Medlem
2. nov. 2012
Sted
Oslo
Da jeg ble aktiv på forumet for omtrent et år siden var det en klokke jeg bemerket meg som jeg ikke hadde sett før. Jeg undersøkte mer om klokken og har siden den gang ikke klart å glemme den helt.

Jeg fant en tråd her på forumet dedikert til merket hvor brukerne utsatte klokken for diverse kjemiske forsøk for å en patinering på kassen.
På det tidspunktet stillte jeg meg spørrende til hvorfor noen vil slite ned en ny og skinnende klokke til å se brukt og sliten ut, men i dag får dere alle min fulle forståelse.
Men jeg vil da legge til at denne klokken skal få en naturlig patina som følge av en sommer med aktivitet ved og i sjøen.

Da jeg gikk glipp av to brukte versjonen av uret, bla en her inne på forumet, sendte jeg i et desperat forsøk en mail direkte til forhandleren. Overraskende nok hadde han en inne på lager, med kronen på venstre side.
Jeg konluderte med at dette bare ville være praktisk ved trening o.l. og slippe å ha en krone som gnager seg inn i håndleddet.

Klokken ble kjøpt og kom imponerende nok etter 3 dager.
De fleste skjønner nok hvilket ur det er snakk om, men her følger ihvertfall litt bilder.

Fedex-pakken med den presise påskriften "Extremely urgent":

Her ringer det nok en bjelle hos de fleste:

Velkjent eske:

Helson shark diver bronze med brun skive og "leftie" krone:

På håndleddet:

Følgende er førsteinntrykket av klokken, som stort sett blir en sammelikning med uret jeg har gått med de siste månedene, en seamaster 2254.50.
Den er større enn hva jeg hadde forestillt meg, og bygger betydelig mye mer, men det venner jeg meg nok til.
Bezelen er også "seigere" å vri rundt.
Bronselooken er helt rå og jeg gleder meg stort til å hoppe i vannet med denne.

Ellers vil jeg rette en stor takk til tråden Show us your Helson! for bra siklemateriale og inspirasjon.

Takk for oppmerksomheten!

Gratulerer med flott ur! Gled deg til utviklingen av patina og hvordan uret skifter karakter når du bytter skinnremmer og zulu, men uansett forblir dette en tøffing/beater!

Grattis! Det var bra du fikk tak i en! Jeg trodde den jeg solgte var den eneste med komboen brun skive/destro krone, men da finnes det altså minst to. :) Nyt den, jeg angrer allerede på at jeg solgte min. :(

Grattis! Det var bra du fikk tak i en! Jeg trodde den jeg solgte var den eneste med komboen brun skive/destro krone, men da finnes det altså minst to. :) Nyt den, jeg angrer allerede på at jeg solgte min. :(

Det var nok et "nestenkjøp" hos deg som førte til at jeg ble nødt til å prøve denne klokken. Nyter den stort allerede, så kan jeg gi et hint hvis jeg blir lei. Selv om det for øyebikket ser ut til og bli en stund til ;)