Photosession med min nye baby! (kass fotograf :) )

Fikla litt med det bildet også likegreit. :)

watch2sunset.jpg

Det ble selvfølgelig mye bedre, men for å være ærlig, det bildet kan aldri bli veldig bra. Av den enkle grunn at det er uskarpt. Fokus ligger litt foran klokken. Er det en ting som MÅ være i fokus på et klokkebilde så er det urskiven. Jeg ville også beskåret bildet ytterligere, slik at det bare ble fjell og hav på bildet. Det ville gjort bildet mer "mystisk".

Det ble selvfølgelig mye bedre, men for å være ærlig, det bildet kan aldri bli veldig bra. Av den enkle grunn at det er uskarpt. Fokus ligger litt foran klokken. Er det en ting som MÅ være i fokus på et klokkebilde så er det urskiven. Jeg ville også beskåret bildet ytterligere, slik at det bare ble fjell og hav på bildet. Det ville gjort bildet mer "mystisk".

rart att fokus ikke hamnar på urtavlan då jag hade mitten punkten i cameran mitt på urtaveln.. va menar du ed fjell og hav? :)

rart att fokus ikke hamnar på urtavlan då jag hade mitten punkten i cameran mitt på urtaveln.. va menar du ed fjell og hav? :)

Det var vel noe slikt han tenkte på... :) men ja, klokken er litt ute av fokus. Ettersom jeg ikke har råfilene når jeg fikler med de, så blir skarpheten og kvaliteten på bildet litt vanskeligere å gjøre noe med. Du kan jo teste selv i Photoshop! :)

test2.jpg

Fin klokke, men uansett hvor forsiktig du er; den har ingenting under en varde å gjøre.

Første jeg tenkte på når jeg så det steinbildet var denne

54_pondus_whisky_800.jpg

Fælt så denne tråden sporet av...... Jeg syntes du har tatt noen fine bilder av en flott klokke! Når det gjelder steiner og slikt,
mener jeg: Din klokke, dine regler.

Det var vel noe slikt han tenkte på... :) men ja, klokken er litt ute av fokus. Ettersom jeg ikke har råfilene når jeg fikler med de, så blir skarpheten og kvaliteten på bildet litt vanskeligere å gjøre noe med. Du kan jo teste selv i Photoshop! :)

test2.jpg

Nå er bildet mye mer interresant. Ikke så mye som tar fokus bort fra den fantastiske klokken.
Når det gjelder hvorfor urskiven ikke er i fokus til tross for at du hadde ditt fokus der, kan det være mange grunner til det. Brukte du stativ? Hvis ikke er det jo bare flaks hvis det blir bra.