Photoshop i annonsebilder, blæh

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Regner med at det er flere enn meg som fikk med seg knallprisen som ble oppnådd for en tidlig Heuer Autavia på Antiquorum her om dagen?

http://www.hodinkee.com/blog/1960s-...m-new-york-is-this-a-new-era-of-heuer-pricing

Uret hadde en god del merker og skader. Men i fotokatalogen var det gjort en åpenbar PS-jobb. Blæh! Veldig uheldig for Antiquorum, og verdt å være oppmerksom på for alle som handler på nett. For meg fremstår dette som ren svindel, og jeg håper ikke dette er en trend. Jeg regner med at det ikke er et engangstilfelle, men gjøres av flere aktører. Antageligvis noe mer subtilt og med høyere kvalitet, slik at det ikke legges merke til.

EDIT: Nå skal jeg lære meg å lese nøyere før jeg rapporterer! Det var i forrige auksjon det ble solfgt, i 2009, at det ble brukt Photoshop. Årets katalog brukte et nyere bilde, tilsynelatende uten PS. My bad. Men likevel uheldig.

Aut3646Original.jpg

Aut3646Catalog.jpg

Redigert:
Enig. Sprekken/hakket på bezelen ved 10-tallet er jo helt borte på det redigerte bildet:mad:

Nå skal jeg lære meg å lese nøyere før jeg rapporterer! Det var i forrige auksjon det ble solgt, i 2009, at det ble brukt Photoshop. Årets katalog brukte et nyere bilde, tilsynelatende uten PS. My bad. Men likevel uheldig.

Fra 2013-katalogen:

Antiquorum2013.jpg

Bildene skal beskrive urets tilstand. Kan jo legge ved redigerte bilder i tillegg til dagsferske uredigerte bilder, men da må det komme frem i annonsen what's what.

Nå skal jeg lære meg å lese nøyere før jeg rapporterer! Det var i forrige auksjon det ble solgt, i 2009, at det ble brukt Photoshop. Årets katalog brukte et nyere bilde, tilsynelatende uten PS. My bad. Men likevel uheldig.

Ja, jeg fulgte med på denne, og forsto ikke helt hva du mente inntil du kom med korreks...

MEN: Det er en uting. Derfor bruker jeg ALLTID Paypal eller kredittkort uansett. "Misrepresentation"? Pengene tilbake.

Ærlighet varer lengst. Er det ikke det de sier :) At en gammel klokke har bruksmerker er jo en selvfølge for de fleste og det gir jo klokken karakter og sjarm. Misledende info iform av tekst eller bilder er ikke bra.