Pilot chronograph

Sånn! Da var siste ord sagt;)..
IMG_5717.JPG_800.jpg

Jeez...

Olw3: Kan ikke argumentere mot det der...
Etter å ha sett noen fler bilder har jeg lagt merke til at Archimeden har nedsenkede subdials, og jeg er en sucker for dybde i urskiva!
Heller veldig mot Archimede nå egentlig, så laster opp et wristshot med en Vostok Europe på 43mm. Dersom den ser OK ut bør Archimede også funke.

Edit: Hvilken reim har du satt på, Olw3?

IMG_0107.JPG

Nedsenkede subdials er utrolig lekkert, blir fort litt kjedelig på en chrono uten synes jeg.. Det er et veldig godt argument mot Damaskoen :)

ragman
Jeez...

Olw3: Kan ikke argumentere mot det der...
Etter å ha sett noen fler bilder har jeg lagt merke til at Archimeden har nedsenkede subdials, og jeg er en sucker for dybde i urskiva!
Heller veldig mot Archimede nå egentlig, så laster opp et wristshot med en Vostok Europe på 43mm. Dersom den ser OK ut bør Archimede også funke.

Edit: Hvilken reim har du satt på, Olw3?

Go for it! Jeg synes klokken ser helt fin ut på deg, og dette er jo en flieger i tillegg, ikke en dressklokke;).

Flott den Vostoken btw..

Alle bildene er hentet fra denne linken, så de er ikke mine:http://www.watchandclockforum.com/viewtopic.php?f=110&t=4320&sid=86e3bb7fb024372b3fed660753631adb

Jeg venter selv på en alligator rem som jeg skal sette på;)

EDIT: men ser han svarer på spørsmålet ditt:
"The strap is custom made by Aaron Tan, email aarontanhk at hotmail dot com. You can send him an email requesting for examples of what he can do. Basically, any pilot strap, buffalo leather, alligator, etc.
Straps are $150 for leather, $180 for croc if I remember correctly."

Valgte selv Archimede når jeg skulle ha en flieger og ville gjort det samme valget igjen. MYE klokke for pengene!
Urskiva/subdials er helt klart et godt argument for å velge Archimede, synes Damasko ser simpel ut i forhold.
Vet ikke hvor bra lume det er på Damasko, men med Archimede får du nesten leselys, utrolig bra lume!

Lykke til med valget.

Valgte selv Archimede når jeg skulle ha en flieger og ville gjort det samme valget igjen. MYE klokke for pengene!
Urskiva/subdials er helt klart et godt argument for å velge Archimede, synes Damasko ser simpel ut i forhold.
Vet ikke hvor bra lume det er på Damasko, men med Archimede får du nesten leselys, utrolig bra lume!

Lykke til med valget.

Syntes overhodet ikke Damasko ser simpel ut. Finishen i stålet syntes jeg overgår ur til en laaangt høyere pris. At man kan like archimeden bedre estetisk sett er helt naturlig, smaken er som baken. Men simpel det syntes jeg ikke den er. Lurer meg ikke på om Damasko kommer til å være mer verdsatt i den horologiske verden en gang inn i fremtiden.

Damaskoen med sitt spesialstål har sitt særpreg.

Men, jeg ville utvilsomt gått for Archimeden.
- 42mm er garantert ikke noe problem når du får den på armen. Du er vel 16,5cm eller mer rundt håndleddet?
- Nedsenkede subdialskommer du til å glede deg over så lenge du har klokken. Look to Seamaster/Speedmaster chrono.
- Datoen. Den dag/dato-saken er forstyrrende.
- Krone. En flieger skal ha løkkrone og ferdig med det. Punktum.

Dette er bastante formulering tatt i betraktning at jeg ikke har sett eller prøvd disse, men det har vel ikke du heller så her stiller vi likt.

Gleder meg til Archimedeutpakking i nær fremtid :D

Edit: Uteglemt ord i teksten

+1 til MM når det gjelder kronebetraktninger.
Overall tiltaler Archimede meg mest.

Men så var det Stowa da...;)

Edit: er dette virkelig noe å lure på da??!!
Var en liten tur innom hjemmesiden til Archimede og tittet nærmere på denne prisvinnende godsaken og alt det andre smakfulle snadderet fra denne glimrende produsenten.
Her får du sykt mye ur for pengene!
Kjøp Archimede!

Og der var Archimede bestilt, samt et par pilotreimer. Takk for alle nyttige innspill! Det forumet her er gull :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Jeg synes begge så bra ut, men er kanskje enig i Archimeden er et lite skritt foran.

Når det er sagt:
- Krone. En flieger skal ha løkkrone og ferdig med det. Punktum.
Archimeden har da vitterlig ikke løkkrone??

En løk:
1035465394.78.jpgNone.medium.JPG

En klokke med løkkrone:
Screen%20shot%202011-02-22%20at%204.05.00%20PM.png

Den typen krone som er på Archimeden har jeg alltid hørt omtalt som diamantkrone. Eller er jeg helt ute og sykler her nå?

Det korrekte er diamant krone.
Dette er løk:

4ea0b485.jpg

Begge representerer det rette for pilotur.

Det var da fanker'n til flisespikkeri da, Krille.
Den ligner iallefall en løkkrone. Til og med Frodo kom ut på glattisen, men da han så "din" løkkrone våknet han ;)

Men, rett skal være rett, den har diamantkrone. Så, hvorfor har ingen tatt seg bryet med å lære meg dette før?.

Heldigvis har gutten tatt det riktige valget og jeg gleder meg til unboxing.

:D