Pimp my watch!

Medlem
28. april 2009
Har tenkt på å poste denne tråden lenge, men tiden har liksom ikke strukket helt til før nå.

Utgangspunktet er en 005 og en 114:
DSC00601.jpg

Hvilke sko skal vi velge i dag da?
Først må vi frem med den gamle ammunisjonskassen.
DSC00602.jpg

Kassen fra Greg Stevens er av meget god kvalitet. Den er vanntett og Greg har til og med varmebehandlet håndtaket.
DSC00603.jpg

Det mest spennende åpenbarer seg likevel når lokket løftes av.:cool:
DSC00604.jpg

Greg var så vennlig å legge ved litt skrujern av meget høy kvalitet.:D
DSC00605.jpg

De to første remmene ut av boksen er en lys og en mørk fra Heroic18. De fleste kjenner disse remmene som er av meget god kvalitet. Myke og gode. Lukten er herlig. Dessuten er Submarine-spennen den feteste av de alle!
DSC00607.jpg

Remmene gjør seg like godt på den ene eller andre klokken. Er dog veldig svak for den lysebrune på 114.
DSC00608.jpg

De neste remmene er 2 jeg kjøpte på ebay. Remmene kostet ca 50 dollar, noe som også gjenspeiler kvaliteten. Den er ikke dårlig, men heller ikke spesielt god. De medfølgende spennene ble raskt byttet ut med noen fra Strap Culture.
DSC00609.jpg

Læret er forholdsvis mykt, men remmene virker litt "syntetiske". På klokkene gjør de seg brukbart.
DSC00610.jpg

Deretter har jeg et par gummitasser som venter på sol og sommer.
Den ene er OEM, mens den andre er "Breitling-style" kjøpt fra Panatime.
DSC00611.jpg

DSC00612.jpg

Neste rem er ganske spesiell.
Den er laget av en ammo-taske fra 1909! Mykhet og fleksibilitet er dessverre helt fraværende til tross for adskillige forsøk med kremer, oljer og fett. Læret har sprukket opp en del steder, men det bare bidrar til vintagefeelingen IMO.;)
DSC00613.jpg

DSC00614.jpg

DSC00615.jpg

Neste rem er en Big Hornback fra Ted Su.
Kvaliteten er god, men heller ikke mer IMO. Jeg synes også den tidlig bærer preg av bruk. Hadde nok ikke brukt 300 dollar på denne igjen. Men flott er den!
DSC00616.jpg

DSC00617.jpg

En lenke finnes også i kassen. Kjøpt på bukta av tidligere eier av 005. Usikkert om denne er original, men den gjør seg godt på klokken innimellom som avveksling. Får litt styrketrening av å bruke lenken en hel dag også.:cool:
DSC00618.jpg

DSC00619.jpg

DSC00620.jpg

Remmene jeg har som gir best kvalitetsfølelse, er mykest og rett og slett er mest behagelig er remmene fra Julien Landa! Kundebehandlingen hans er også helt upåklagelig og remmene kommer raskt frem.
Her er tre eksemplarer: Raw Denim og to harry racingremmer som nok titter frem på våren.
DSC00621.jpg

Raw Denimen er utrolig fet IMO. Passer utmerket til et par mørke jeans. Kvaliteten er upåklagelig!
DSC00622.jpg

DSC00623.jpg

Disse racingremmene kjøpte jeg fra Julien på tilbud. Usikkert om de kommer til å bli brukt, men litt kule er de.
DSC00624.jpg

Får til slutt beklage dårlige bilder. Jeg skyylder som vanlig på dunkel belysning og lusent mobilkamera.

Ja, der har du hatt en deilig kosestund:)

Har vurdert den ammoboksen selv, men synes den virker litt stor. Er den nice nok til å forsvare størrelsen?

Fantastisk:D Stor takk for bra bilder, og den boksen var kjempekul! Kjenner at jeg er nødt til å kjøpe noen flere straps:(;)

Her var det mye lekkert!
Har to ammo-kasser stående i garasjen, lurer jaggu på om jeg skulle ha laget til innmat slik at en av dem kan huse mine reimer. :)

Ja, der har du hatt en deilig kosestund:)

Har vurdert den ammoboksen selv, men synes den virker litt stor. Er den nice nok til å forsvare størrelsen?

Tja, det finnes vel andre mer funksjonelle måter å lagre remmer på. Likevel synes jeg ikke at den er for stor, og den tar jo tross alt 14 remmer;)

KULT !! Fan altså- no går det ikke en dag, uten at jeg tenker at eg må ha meg en Panerai :eek:

Hehe, jeg ahr også en ammo-boks stående, men trenger boksen for oppbevaring av innholdet..;) som krever noe mer sikkerhet enn remmer til klokker, men hvorfor ikke..

Kule remmer, sinnsykt råått...ikke hel;)t fan av de to siste, men ellers utrolig bra. Skikkelig kosestund.