Planen som gikk i vasken (OBS! Masse tekst)

Gratulerer med knall-klokke! Rolex er et merke du aldri har nok klokker fra, så dette blir nok den første av flere.

Du er nå godt i gang, og det kommer til å balle på seg! Det skal jeg love deg ;)

Gratulerer med flott Rolex!

Merket fort at jeg titta litt ekstra nøye på de klokkene som hadde Rolex på skiva. Men dette er jo kun klokker som egner seg for en nøttebrun, feit fyr med gull-lenker tykkere enn armen min, eller de over 80, prøvde jeg å overbevise meg selv om. E

Kjenner meg igjen i det du skriver her, trodde også dette om Rolex før jeg oppdaget dette forumet!

Grattis med kjempeflott klokke!

Er godt å vite at her inne finnes det mennesker som synes dette var korrekt prioritering:)

JoLu: Det stemmer. Er vel kun i det tidsrommet (98-99) at det kun sto "SWISS" på skiven før det ble "SWISS MADE" i ca. 2000 og utover? Eller tar jeg fullstendig feil?

Du har helt rett. Har samme, og om 30 år er det kanskje litt ekstra stas...:D

Luminovaskiver byttet på service har forøvrig også kun SWISS.

Synes rett og slett at du prioriterer helt riktig.

Og du, det finnes masse finansieringsselskaper - så en ny rolex er kun en sms unna. Nudler hver dag, nja finnes vel en dullion mennesker som spiser det daglig, så noe næring må det jo være i det :)

Grattis med utrolig fet klokke.

Gratulerer :) De fleste her inne kjenner seg igjen i den selvbedragerske argumentasjonsrekken. Men det viktigste, og gyldigste argumentet for å kjøpe en brukt Rolex er at pengene dine er i behold. Når du om ti år tenker på hvilke gjenstander studielånet gikk til, vil garderoben henge på Fretex, sportsutstyret være utslitt, møblene stå igjen på noen andres hybel og alle tekniske gadgets være museumsklare, men Exploreren vil kunne selges med gevinst. Du har ikke brukt penger på å kjøpe en klokke, du har bare omdisponert midlene litt. ;) Skulle du bli lei nudler og pasta kan du omgjøre disposisjonen nårsomhelst. (Ihvertfall i teorien. Den sykdommen du har fått nå, lar seg neppe kurere av noen kjipe middager.)

Vakkert ur og en fantastisk historie! Støtter meg forøvrig til Hopalong sitt resonnement- et behagelig resonnement er det i alle fall ;)

Gratulerer :) De fleste her inne kjenner seg igjen i den selvbedragerske argumentasjonsrekken. Men det viktigste, og gyldigste argumentet for å kjøpe en brukt Rolex er at pengene dine er i behold. Når du om ti år tenker på hvilke gjenstander studielånet gikk til, vil garderoben henge på Fretex, sportsutstyret være utslitt, møblene stå igjen på noen andres hybel og alle tekniske gadgets være museumsklare, men Exploreren vil kunne selges med gevinst. Du har ikke brukt penger på å kjøpe en klokke, du har bare omdisponert midlene litt. ;) Skulle du bli lei nudler og pasta kan du omgjøre disposisjonen nårsomhelst. (Ihvertfall i teorien. Den sykdommen du har fått nå, lar seg neppe kurere av noen kjipe middager.)

Bra du sier det, for har også tenkt litt på det at om jeg skulle havne i knipa eller, noe som nå virker helt usannsynlig, bli lei Exploreren så kan jeg jo alltids selge den uten alt for mye tap. Men det var ikke en av argumentene for å faktisk kjøpe klokken, bare et betryggende argument jeg tenkte over etter at jeg hadde bestemt meg:)

Nå har jeg hatt Exploreren i 5 dager og jeg liker den mer og mer for hver dag. Hver dag legger jeg merke til nye detaljer og nye finnesser. Kan sitte å fasinere meg over hvor bra den passer til en sliten hettegenser for så og oppdage at den ser enda mer forbaske bra ut når jeg får på meg finskjorta og litt mer staslige klær. Men som oftest sitter jeg bare å stirrer, tar og føler på (hmm…hadde dette vært noe annet enn en klokke hadde jeg nok blitt bura inne) og fryder meg over det faktumet at jeg er den heldige eier av en Rolex Explorer II!

Når det gjelder presisjonen så kan jeg informere om at på 5 dager har den gått 5 sek for fort, alts +1 om dagen. Presisjonen er egentlig ikke så viktig for meg, men godt å vite at den er til å stole på;) Tar også meg selv i å nistirre på klokka når den nærmer seg 00:03:30, for akkurat da skifter datoen hver kveld, for en fryd å se på:D

Og tusen takk for alle oppmuntrende innlegg og gratulasjoner!

Tar også meg selv i å nistirre på klokka når den nærmer seg 00:03:30, for akkurat da skifter datoen hver kveld, for en fryd å se på:D

Det er ikke så lenge du har vært her, men kun ut i fra det sitatet kan jeg forsikre deg om at du allerede er en av de sykeste her inne.:D Gratulerer.:)

Det er ikke så lenge du har vært her, men kun ut i fra det sitatet kan jeg forsikre deg om at du allerede er en av de sykeste her inne.:D Gratulerer.:)

Hehe! Huff, det høres jo ikke så bra ut. Her inn burde ma jo finne de sykeste av de syke (ikke ille ment hvis noen føler seg truffet):eek: Muligens jeg må prøve å beherske meg selv litt fra nå av, eller iallefall ikke fortelle dere om det;)

Hehe! Huff, det høres jo ikke så bra ut. Her inn burde ma jo finne de sykeste av de syke (ikke ille ment hvis noen føler seg truffet):eek: Muligens jeg må prøve å beherske meg selv litt fra nå av, eller iallefall ikke fortelle dere om det;)

Nei nei nei. Det er jo her du KAN fortelle om slikt. Hvor skal du ellers få tatt deg helt ut på klokkemanien, og samtidig få kudos for det.:D
Begeistring smitter det vettu.;)

Datoskifte er facinerende saker!

Store drømmen er å sitte å nistirre på en perpetuell, retrograde, kalender midnatt på nyttårsaften. :D