Planet Ocean Deep Black

Hva de faktisk blir utsatt for er jo opp til brukeren. Men jeg synes det skal stå innenfor hva det blir solgt som.
 
På bildene først i denne tråden ser de ikke så bra ut, men i bildene i saken på TS 1. side syntes jeg de er veldig flotte.
http://www.tidssonen.no/omega-seamaster-planet-ocean-deep-black/

Varianten med gull og den helt sorte får min stemme.

Jeg liker godt løsningen med at de har GMT markeringer internt, og vanlig dykkerbezel.

De er riktignok milevis utenfor mitt budsjett, tror ikke jeg engang har nok organer til finansiere noe slikt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
De nye PO Seamasterne med kjeramisk kasse er ikke meg. Jeg ville heller hatt noe av det som skal fases ut.
 
Vet ikke helt hva jeg skal si til dette her. Får litt assosiasjoner til "badass klokke - hilsen gutt på 12". Det blir litt mye Transformers stil på dette. Kan jo ikke brukes til pent, for den ser ut som Haakon Magnus sin pulsklokke, og den kan ikke brukes til sport for den er tykk som en hockeypuck. Dessuten er GMT viseren altfor lik sekundviseren og blir derfor forvirrende. De holder fortsatt på skru-ut heliumventil, som er helt meningsløst så fremt du ikke er Nordsjødykker, og modellutvalget begynner å se ut som en basar i Kairo.

Jeg skal moderere meg bittelitt i forhold til min tidligere holdning. Deep Black Sedna Gold er jo faktisk ganske lekker. Prisen derimot er det sikkert ikke ;)

21563462201001.png
 
Dette er absolutt en modellserie som fascinerer. For meg er det ikke noe problem at Omega pøser ut nye modeller. I hvert fall ikke så lenge det kommer noe som passer meg.

Det mest interessante med denne modellen er at den kombinerer GMT-funksjonen med en tradisjonell dykker-bezel, det er høyst uvanlig, men helt etter min smak.
Et par av modellene har også sekundviser og GMT-viser i ulik farge, slik at lesbarheten fortsatt er helt intakt. Så her er det mye bra!

Men det er også noe som trekker ned. Pris er det viktigste. Jeg kjenner ikke offisiell norsk AD-pris, men tipper at den ligger rundt 100 K. Størrelsen kan også bli i drøyeste laget for meg. Så om det blir en ny Omega går det vel mer i retning av en noe mindre modell med samme fine urverk (eks. GMT) til halve prisen.
Som f.eks denne:

 
  • Liker
Reaksjoner: Preb