Planlagt vs. impuls

Jeg er like impulsiv som en tysk revisor.....

Men et ur plager meg. Det plager meg fælt. Morgen og kveld.... På godt og vondt.

Det er perfekt. Men også ikke. Det mangler noe for meg vitalt. Det blir som om Heidi Klum skulle stått på døra di med vielsesattesten og nøkkelen til huset deres på en sydhavsøy.

Og når første kvelden kom og klærne hennes fallt.... Så hadde hun en P...!!!!:(

Hvorfor er det ikke CROWNGUARDS på denne her??????????

Allikevel, om jeg noensinne skulle rammes av løse impulser. Ja da blir det denne.
Jeg vet ikke hva jeg gjør om jeg sitter med denne på armen, på feil sted til feil tid;)

Høres ut som du har funnet din Eleanor! ;)

Moro å se at alle som hoppet rett inn i tråden i starten var impulskjøpere, mens de som gjør gjennomtenkte klokkekjøp vurderte tråden for så å svare etter en dag... Tilfeldig?

Jeg tenkte litt over dette i går og "planla et impulskjøp" i dag. Fant ingen klokke som "smalt", men en meget pen Mont blanc skywalker.:cool:

Blir dette definert som planlagt eller impuls :confused:

Min pam 328 var impulskjøp, i likhet med mitt første klokkekjøp, en Breitling Montbrillant. Pam'n er jeg kjempefornøyd med, og det er stort sett den jeg har på hånda. Breitlingen var en tabbe i forhold. Tror impulskjøp kan gå begge veier.

Når jeg handlet exploreren, skulle jeg egentlig kjøpe meg en submariner, men da jayeff la ut sin polar for salg, slo jeg til tvert!

Og når jeg handlet daytonaen, skulle jeg egentlig kjøpe meg en sub da også, men Lervik hadde en Daytona inne, så røyk jeg på den smellen isteden!

Nå er planen min at neste innkjøp ENDELIG skal bli en sub, er virkelig spent på hvordan klokke jeg egentlig ender opp med:p

Her trenger jeg en definisjon på impuls for å svare tror jeg. Varierer noe hva folk mener med impuls etter hva jeg kan forstå. Er det impuls å kjøpe en klokke man har ønsket seg over tid, uten å ha planlagt selve kjøpet, fordi man fant et godt tilbud?;) I så fall er fleste parten av mine kjøp impuls.

Jeg har en liste med klokker som jeg vet jeg skal kjøpe og som skal inn i boksen, men som jeg enten ikke har nok penger til å kjøpe ny, eller er usikker på hvilken som skal prioriteres plass først. Hvis det da blir lagt ut et fint ekesmplar fra denne listen til en god pris, slår jeg til å kjøper denne, uavhengig om den sto øverst på listen. Er dette impuls? Ellers har jeg vel nesten aldri kjøpt en klokke som jeg aldri har vurdert før helt tilfeldig, bare fordi den så fin ut, og det var prisen også.

Redigert:
Brukte lang tid for å bestemme meg for første klokkekjøp tidligere i høst (Certina Action Diver). Har siden kjøpt 5 ur, 3 like dyre eller x ganger dyrere enn Certinaen. Impulsene har grepet meg kan man vel si. :cool: