Planlegger et nytt kjøp

U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Prøver å planlegge et kjøp men trenger deres hjelp til å velge. jeg har god tid. Dette blir en gave til meg selv når jeg fyller 25år.

Mitt budsjett er på maks 20k. Gjerne lavere hvis det blir et bruktkjøp.
Stållenke.
En klokke som hadde passet til håndleddet mitt som er 19cm.
En klokke som passer til alle anledninger.
Skal være rund kasse.
Må ha dato.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Glycine combat sub men vet at jeg allerede har lyst på en litt mer "spesiell" klokke.

Jeg har sett litt på Omega Seamaster og Speedmaster.

Hva mener dere? Hva ville dere valgt?

Du bør kunne finne en pent brukt Omega Planet Ocean på lenke til den prisen. 42mm (45.5 finns med) er topp til 19cm

Rolex submariner 16610 brukt til ca 25-30 tusen. Evt en ny Omega seamaster Pro 300M med ceramic bezel ca 25 tusen. Eller hva med en brukt Omega planet Ocean 42mm til ca 15-20 tusen?

Hvis du skal ha diver er jeg enig i PO 42mm!

Hvis du ikke skal ha roterbar bezel hadde jeg vurdert en ny Sinn 856 med lenke (ikke UTC).

sn-279.jpg

Har du god tid? Da ville jeg spart mer, og kjøpt dyrere. Sikt deg inn på en Rolex. Du "kommer dit" før eller senere :)

En seamaster professional får min stemme om det er dykker du ser etter. Ny idag ligger den vel på 28k, men gode bruktpriser på de. Slank kasse på de slik at de sklir lett under skjorten og.

Angående rolex så skjønner jeg ikke helt dette jaget. Hvorfor "kommer alle der"? Det finnes en klokkeverden på siden og langt forbi rolex. Men sjangsen for at nabomannen eller kollegaen nikker anerkjennende på en Grand Seiko f.eks er liten. Da er det ikke like interresant for mange lenger.

Takk for tipsene.

Dette blir vel som å banne i kirka men jeg har egentlig ikke lyst på Rolex.

Absolutt en fin klokke du linker til sebjen men jeg føler jeg har lyst på en klokke med bezel som matcher skiven.

Her er modellene jeg har sett litt på av Omega:
212.30.41.20.03.001
2222.80.00
212.30.41.20.01.003
212.30.41.20.01.002

hvilken av disse hadde vært det beste kjøpet for meg? Bør jeg velge blå eller sort?

Den 2222 du linker til er en midsize klokke. Altså en liten modell.
Ellers så linker du til gammel og ny modell av seamasteren.
Jeg er på dypt vann angående alle forskjellene på de to, men forskjellene er vel at den nye ikke har bølger på skiven lenger, keramisk bezel med annen font på tallene, annet urverk? og lenken har skrupins.

Jeg driver selv å debatterer med meg selv om neste klokke er svart eller blå...

Takk for tipset Christian83. En meget fin klokke. Men etter å ha sett begge to i virkelighet tror jeg at jeg ønsker meg Seamaster som min første Omega. Det vanskelige spørsmålet er om jeg skal velge blå eller sort farge.

Hvilke forum er fine å tråle hvis man ønsker seg en brukt Omega i mint?

Takk for tipset Christian83. En meget fin klokke. Men etter å ha sett begge to i virkelighet tror jeg at jeg ønsker meg Seamaster som min første Omega. Det vanskelige spørsmålet er om jeg skal velge blå eller sort farge.

Hvilke forum er fine å tråle hvis man ønsker seg en brukt Omega i mint?

Jeg har den i sort og synes den ser bedre og mer eksklusiv ut. Men det blir jo min personlige vurdering ;)

Jeg har sett litt på Omega Seamaster og Speedmaster.

Hva mener dere? Hva ville dere valgt?

Omega er vel det mest mainstreame du får tak i av litt dyrere klokker i dag.

Hva med tyske Nomos fra Glashütte. De har en modell kalt Club. Finnes både med opptrekk eller automat, med og uten dato.

Denne modellen må du trekke opp selv og koster €1600 med bakside i safirglass. 200 euro mindre med baklokk i metall. Den er 38,5mm bred uten krone og 8,5mm høy. Glir altså lett innenfor en skjorte. Vantett til 100 meter. (Det holder, om du ikke skal svømme under vann med klokka.).

5510135288_921f32132c_b.jpg

5509619539_8f4afb3cd4_o.jpg

http://www.nomos-store.com/en/Watches/Club/

Håper du tolket mitt innlegg som at ikke alle kommer der selv om de fleste poster som omhandler kjøpetips ender opp med den ordlyden?:D

LOL, nei. Jeg håpte det gikk frem at mitt innlegg at det har mer med gjengmentalitet å gjøre enn at Rolex er det eneste fornuftige valget.

Ja, jeg er kanskje enig at Omega har blitt litt mainstream de siste årene men dem har jo klokker som er meget fine. Tør å inrømme at jeg kanskje ikke har lyst til å gå utenfor boksen når det gjelder valg av en såpass dyr klokke. Ihvertfall ikke når det blir min første "dyre" klokke. Omega er jo et veldig kjent merke innen klokker.

Hvilke andre klokker er på høyde med Omega Seastar som har forholdvis lik pris og kanskje ikke like mainstream?