Planlegger nytt klokkekjøp, trenger tips av ekspertene!

Tudor si nye Heritage Black Bay er fantastisk fin. Rødli bezel, lenke og rem får du med. Pris ca 22-26 000 kr. Ta sats og spander 5-10 000 kr mer så får du mye mer og velge i, og bedre produkter. Gå inn på Tudor.com. Her får du mye for penga.

Nå sprenger vi budsjettet hans her. Han var også ute etter Titan. Ligger en nydelig aquatimer titan på timegeeks.dk. nok en budsjettsprenger. Ellers er jo nye Tudor Pelagos i titan , den sprenger isåfall budsjettet................ Gå for Seiko, myyyyyyyyyyyye kvalitet for pengene, kanskje det smarteste valget.

Kan på det varmeste anbefale Helson SD Titanium:)Stor klokke som nyter godt av at den er lett! Veldig god service hos Helson er det også.

Den Orisen det er linket til hos urverket.no er flott. Men jaggu er den diger med sine 47mm. Seikoen på 44mm er nok litt mer anvendelig - for de fleste av oss. Det er en flott klokke og som det sies her så er det mye klokke for pengene.

Mye flott fra Oris ja, synd de også lider av 44mm-viruset. For min del blir det unødvendig stort. Hvor stor dial trenger man egentlig og hvor stor kasse? Ser man så j..... dårlig har man ingenting nede på 30meter å gjøre uansett.

Den Orisen det er linket til hos urverket.no er flott. Men jaggu er den diger med sine 47mm. Seikoen på 44mm er nok litt mer anvendelig - for de fleste av oss. Det er en flott klokke og som det sies her så er det mye klokke for pengene.

Føles ikke så stor som tallet skulle tilsi, jeg var nesten skufffet og skulle ønske den var større når jeg prøvde den. I titan er den også ganske så lett, for meg ble det til at jeg ikke kjøpte. Har keramisk bezel også, hadde stål versjonen hatt det ville det vært bankers for meg. KOmmer jeg over en billig brukt i titan kan det bli tøfft la den være for min del...

Ja Oris er sinnsykt fete klokker! Har kikka endel på Maldives edition maghas9 og syntes den er skikkelig lekker, spørs om jeg ikke skal prøve å få kloa i en sånn en :)

Ja Oris er sinnsykt fete klokker! Har kikka endel på Maldives edition maghas9 og syntes den er skikkelig lekker, spørs om jeg ikke skal prøve å få kloa i en sånn en :)

Kikket på den selv;) Den er veldig tøff, men kjør på, den er jo en Limited Edition..

Tja, det eneste jeg kommer på nå som ikke har blitt sagt er Dievas Vortex. Disse er 44 mm, ligger på ca 1000$ og er mye value for pengene. Titaniumskassen kommer fra Kobold og blir brukt til klokker som koster fra 3000$ og oppover.
Har denne selv hvertfall og er meget fornøyd, lett klokke, dog kan være litt stor for enkelte håndledd.

DievasVortex-slate1.jpg

Edit: Ettersom prisklassen din tross alt er 15000 riktignok, ville jeg sett meg om på bruktmarkedet etter en Omega Seamaster, ønsker meg en slik en selv og er en meget pen klokke!

Takker for mye bra svar!

Jeg lurte også forøvrig om noen har hatt erfaringer med å handle hos/av swisstime?

Ja da har jeg bestemt meg for å sprenge budsjettet å gå til innkjøp av en Omega planet ocean eller omega seamaster.

Vært hos urmakeren idag og venter på telefon ifra han, hadde ikke klokkene inne men skulle få tak i dem slik at jeg fikk prøve dem.

Dyr hobby det her :p

Ja da har jeg bestemt meg for å sprenge budsjettet å gå til innkjøp av en Omega planet ocean eller omega seamaster.

Vært hos urmakeren idag og venter på telefon ifra han, hadde ikke klokkene inne men skulle få tak i dem slik at jeg fikk prøve dem.

Dyr hobby det her :p

Klassisk tidssonen syndrom det med å sprenge budsjetter. Du kommer nok ikke til å angre, var å prøvde disse tidligere i dag. Utrolig flotte klokker begge to. Husk unboxing! ;)

Tusen takk til alle som har hjulpet meg! Nå er ny klokke innkjøpt, og valget falt på Omega Seamaster Planet Ocean med 2500D verk. 45,5mm og orange bezel, akuratt den jeg har sikla på! Prøvde både 42 og 45,5 mm og 45,5 passet best syntes jeg, noe urmakeren også mente.

Bilder kommer i egen tråd senere :D :D :D