PO 8500 gummireim på PO 2500

Medlem
7. des. 2010
Sted
Bergen
Har fått en 98000364 i posten i dag, og regner med det er interessant for andre PO-eiere å se om den passer på gamlefar PO. Passe gjør den. det eneste er at bittelitt av siden stikker opp over hornene der de møter kassen, men det ser du bare i en bestem vinkel, og det er heller ikke skjemmende med mindre man er svært pirkete. Du ser det på siste bilde. Ellers møter den kassen bra, og siden følger kanten på hornene perfekt ned og til spissen.

Litt kjedelig reim kanskje, kunne muligens sett bedre ut med den samme med hvit søm, men så er det jo et dykkerur også da.

1209-33.jpg

1209-4-4.jpg

1209-2-10.jpg

1209-5-3.jpg

1209-3-5.jpg

Det er ikke mer skjemmende enn at jeg kan la meg overtales til å la klokke og reim bo hos meg en måned eller tre skulle du bli lei komboen :)

Me gusta!
Hva måtte du gi for herligheten, Tore? :cool:

Spørs om du finner en like bra deal som meg. Fant en ubrukt i forseglet pakke til ok pris på WUS. Ofrei tar $218, så da ekje so gale uansett. Men de har bare oransje da, tror ikke denne er så lett å få tak i for øyeblikket...? Kommer nok.

Tøft! Er det vanlig spenne eller deployant? Og på en relatert note - har du pleid å bruke PO-en på en tøff skinnrem? Hvor har du bilder av det? Vurderer en høykvalitetsrem til PO-en min, og trenger inspirasjon!

Tøft! Er det vanlig spenne eller deployant? Og på en relatert note - har du pleid å bruke PO-en på en tøff skinnrem? Hvor har du bilder av det? Vurderer en høykvalitetsrem til PO-en min, og trenger inspirasjon!

Det er deployant. Du kan ane det på et par av bildene. Liker remmen mer og mer.

Jeg har bare hatt den på Toshi Saddle, men syntes det var ganske stilig. Har hatt det slik lenge, men ble litt lei nå. Tror den skal få bo på gummi, men Toshi var slett ikkje tyle.

TBE_1165.jpg

TBE_1222.jpg

TBE_0798.jpg

L1010504.jpg

Det var det jeg syntes å huske ja. Takk for bilder. kanskje det blir en Toshi!

Hei, tenkte å bestille en slik toshi-rem, men sitter på kontoret og har ikke tilgang på klokker med remmer her, og har ikke snøring på hva standard lenge på remmer er, noen tips? Ser at lengde må velges ved bestilling.

Har "normalt" håndledd, hvis det finnes ;)

Hei, tenkte å bestille en slik toshi-rem, men sitter på kontoret og har ikke tilgang på klokker med remmer her, og har ikke snøring på hva standard lenge på remmer er, noen tips? Ser at lengde må velges ved bestilling.

Det står en del her. Og her.

edit: Og her er Toshis egne anbefalinger:

The length of a strap is often a very personal choice. Some people prefer long straps, while others hate too much "tail". Of course your wrist size plays a big part here too, so if you're unsure about what length to order this is what I suggest:

6.0 - 6.5" (150 - 164mm) wrist = 120/70
6.6 - 7.0" (165 - 178mm) wrist = 125/75
7.1 - 7.5" (179 - 190mm) wrist = 130/80
7.6 - 8.0" (191 - 203mm) wrist = 135/80
8.1 - 8.5" (204 - 216mm) wrist = 140/85
8.6 - 9.0" (217 - 229mm) wrist = 145/90

Mål håndleddet ditt og si meg hvilken klokke det er, så kan jeg hjelpe deg. Og liker du lang eller kort overlapp, dvs en eller to hemper? (kort overlapp på mitt første bilde over)

Ellers trår du ikke mye feil med tabellen over. Bare husk at klokkens form har noe å si også.

Takk for hjelp, håndleddet mitt ser ut til å være ca 185 mm, så tror jeg prøver meg på 130/80, ønsker medium overlapp..

I utgangspunktet er det til PO cal 8500 45mm, hadde aldri trodd jeg skulle ha skinn på denne men så riktig bra ut på din Tore, vil sikkert bli brukt på andre klokker også :)