PO som ikke holder tiden

Medlem
11. jan. 2010
Sted
Stavanger
Min Planet Ocean som er to år gammel, sakker drøye minuttet i døgnet :eek: . Er det bare jeg som synes det er vel mye? Dette er mitt hverdagsur, så lite bruk er i alle fall ikke årsaken... Noen med liknende erfaring?

Co-axial verket har vel 3 års garanti (?) så skal være gratis å få justert urverket. Er det andre ting som ligger bak, så er garantien fortsatt gyldig.

...så du er enig i at det er vel mye avvik? Hva bør jeg kunne forvente av en PO? Tar turen innom urmakeren i morgen- har en vintage Deville quartz som også trenger service...

PerØ skrev:
...så du er enig i at det er vel mye avvik? Hva bør jeg kunne forvente av en PO? Tar turen innom urmakeren i morgen- har en vintage Deville quartz som også trenger service...

Det står vel kronometer på skiven på den PO'en din, dvs at i utgangspunktet skal aviket være et sted mellom -4 og +6 sekunder per døgn.

Ja, det er en kronometer. Fra -4 til +6 pr døgn har aldri mitt ur klart, men det har jeg funnet meg i til nå. Det begynner imidlertid å bli en smule flaut når folk på jobben med klokker de har fått med Marlboro-kartongen fra syden, har en tiendels av avviket jeg har på mitt kronometer :evil:

Hei
jeg har selv en omega seamaster "America`s cup" som sakker med over 2 minutter på 5 dager. Kjøpte uret av firma Esaias Solberg og fikk 1 års garanti.
Ringte i forrige uke og forklarte avviket. Fikk melding om å bare sende uret tilbake for justering. Avviket var alt for stort sa Finn Arne på Esaias Solberg. Mitt ur er også chronometersertifisert.

Har en kompis som har en 6 år gammel seamster professional og han har et avvik i døgnet på mindre enn 6 sekunder.

Håper det ordner seg for deg. I mellomtiden bruker jeg min seiko premier automatic som går tilnærmet helt rett i forhold til tiden på http://www.klokka.no

Uret er nå levert til urmakeren jeg kjøpte det av, og han var forferdet! Han mente at avviket var for stort til at han kunne justere det, og vil sende det til Omega for service/sjekk. Han skulle ha det i testbenken et døgn eller to, for å verifisere. Jeg har blitt møtt med akkurat den service jeg forventer av min urmaker :D
La inn en bestilling på sort gummirem med oransje sting (den tettsittende) i samme slengen 8)
Pluss en Raymond Weil Parsifal med energireserveindikator og brun aligatorrem 8) 8) 8)

PerØ skrev:
La inn en bestilling på sort gummirem med oransje sting (den tettsittende) i samme slengen 8)
Pluss en Raymond Weil Parsifal med energireserveindikator og brun aligatorrem 8) 8) 8)
Det får en si - her går det unna :mrgreen:

Gleder meg til å se bilder av samlingen din PerØ :D

Ja, her har det tatt litt av kan man si.... Mottok TAG Heuer Grand Carrera RS2 TI2 i dag fra ovenforpostende forfatter frankrs, etter en meget positiv handel. Ur, dokumentasjon og emballering i skjønneste orden. Jeg anbefaler med dette selgeren, og har ingen problemer med å gjøre nye forretninger med ham!

Bilder av urene kommer, så snart jeg har fått Omegaen og mitt gamle Citizen tilbake fra service. Mulig jeg venter til uret jeg har i bestilling ankommer...

Urmakeren min ringte nettopp og fortalte at PO-en er målt til minus 9 sek på to døgn i rotasjonsbenken hans... Og jeg er like forvirret. Han hadde en teori om motstand i komprimert luft mellom tennene i tannhjul, men det forklarer ikke de minuttene i minus jeg opplever på en uke. Omegaen får gå i benken til mandag, så får vi se....