PO som min første ordentlige beater?

Medlem
5. aug. 2012
Innlegg
39
Sted
Oslo
Hei, jeg er ny her, så da er vel Startgropen en fin plass å legge ut min første post.

Jeg har i lengere tid hatt lyst på en skikkelig klokke, og planen var egentlig å kjøpe en da jeg var ferdig lektor, men så kokte det ut i kålen. Nå har det gått et år, og jeg vil igjen se på dette med et skikkelig urverk. Nå har jeg en Certina DS Podium Ti, og den er fin den, men jeg ønsker noe som er litt mer "flott" og med automatisk verk.

Det har vært flere klokker som har vært aktuelle for meg, men nå tenker jeg mest på en Omega PO 42mm 2500 cal. Tidligere har jeg vært innom Stowa Marine, Omega Speedmaster og Omega Railmaster. Jeg var nesten bestemt på Railmaster, men så fikk jeg det for meg at jeg ønsket et ur med mer sportslig utseende. Derfor har jeg nå havnet på Planet Ocean.

Mitt spørmsål er om en slik klokke er egnet som beater? Er den komfortabel å gå med en hel dag? Er det andre ur jeg bør ha i minnet som et alternativ til PO?

-Jon
 
Velkommen!

PO er definitivt en klokke du kan bruke som beater, særlig når du er lektor/student. Om den er komfortabel eller ikke kan vel variere fra person til person, men tror nok de fleste ikke har noe problemer med den. Jeg har ihvertfall ingen slike problemer med min! Dette finner du uansett ut av ved å prøve den på armen før et evt kjøp!

Når det gjelder alternativer så har du bla. andre Omega Seamastere, enkelte Breitling (feks Superocean II), Longines Hydroqoncuest for å nevne noen. Glycine kan også være verdt å sjekke ut. Og så har man det faste alternativet her inne; spar litt ekstra og kjøp en Rolex submariner ;)

Lykke til, og husk å legge ut bilder når valget er tatt!
 
Velkommen!

PO er definitivt en klokke du kan bruke som beater, særlig når du er lektor/student. Om den er komfortabel eller ikke kan vel variere fra person til person, men tror nok de fleste ikke har noe problemer med den. Jeg har ihvertfall ingen slike problemer med min! Dette finner du uansett ut av ved å prøve den på armen før et evt kjøp!

Når det gjelder alternativer så har du bla. andre Omega Seamastere, enkelte Breitling (feks Superocean II), Longines Hydroqoncuest for å nevne noen. Glycine kan også være verdt å sjekke ut. Og så har man det faste alternativet her inne; spar litt ekstra og kjøp en Rolex submariner ;)

Lykke til, og husk å legge ut bilder når valget er tatt!

+1! Velkommen skal du være!:D
 
Høres ut som et meget godt valg.
Som en daglig beater vil jeg anbefale 42mm og sort bezel.

Lykke til.
 
Høres ut som et meget godt valg.
Som en daglig beater vil jeg anbefale 42mm og sort bezel.

Lykke til.

Ikke noe dårlig råd dette.

Jeg hadde en orange 42mm og brukte den daglig i 2-3 år før interessen tok helt av. Ble nylig byttet bort da jeg ikke lenger brukte den, men det er på alle måter en fantastisk klokke. Litt orange fungerer finfint i hverdagen og er absolutt litt friskere enn en sort klokke.

Når det er sagt tror jeg for så vidt kanskje rådet fra Braute gjør at man har en klokke som er enklere å bruke til det meste. Orange er litt i overkant casual for eneste fine klokken tror jeg.

Komfortmessig er disse meget bra synes jeg, absolutt en klokke man kan ha på seg hele tiden.
 
Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Jeg ønsker meg den mest klassiske varianten av PO: sort bezel, hvite tall og lenke. Nato blir nok kjøpt inn som casual alternativ til lenken. Orange bezel syns blir litt too much på en beater som skal kunne brukes til alt. Det er en kul farge, men ikke i alle sammenhenger ;)

Det gikk nettopp en PO akkurat slik som jeg har sett for meg på salgsforumet, men den gikk meg dessverre hus forbi. Jeg må nok nøye meg med 2500 cal., da 8500 ligger over hva mitt budsjett tillater. Fremover må jeg nok følge nøyere med på salgssidene.
 
Det gikk nettopp en PO akkurat slik som jeg har sett for meg på salgsforumet, men den gikk meg dessverre hus forbi.

Hvis du snakker om POen som ble lagt ut av Rovers, så var det var nok desverre jeg som tok den (Beklager!) Som deg så er jeg også student, og ute etter en ordentlig beater. Tissoten ble liksom halvveis... Følte at PO fikk den ungdommelige (men også seriøse) looken, noe som fikk meg til å gå for den. Ifølge planen så skal den komme i morgen, og jeg gleder meg!

Lykke til med jakten!
 
Hehe, ja det var den som Rovers hadde for salg som jeg gikk glipp av. Gratulerer med pen klokke!

Jeg er ikke lenger stundet, men utdannet lektor. Det var i forbindelse med bestått mastergrad at jeg ville kjøpe meg en ordentlig klokke. Det er nå et år siden jeg fullførte studiet, så da er det på høy tid å ansaffe et verdig ur :D