PO Sommermodding II

Chr

Medlem
1. feb. 2011
Sted
Oslo
Da var omsider ventetiden slutt, delene hadde kommet fra Sveits og det var bare å "que the music"!

13052011352.jpg

Alt klart!

13052011353.jpg

Bezelløs Planet Ocean. Ikke noe vakkert syn :)

13052011354.jpg

Ny skinnende blank Bezelring klar!

13052011355.jpg

Bezel montert, men fortsatt på dykker-gummi!

13052011356.jpg

Uten rem (men med et stort fett avtrykk etter pølsesnabbene mine)

Resultat :cool::

13052011361.jpg

Obs, det var baksiden.

13052011357.jpg

Det var bedre!

13052011365.jpg

13052011364.jpg

13052011366.jpg

13052011367.jpg

Et par wristshots :)

13052011360.jpg

13052011358.jpg

13052011359.jpg

Synes resultatet ble veldig bra, sommerlig og frisk! Kan anbefales :)

Har sett den kombinasjonen et par ganger på WUS, og må si at jeg liker den veldig godt. Oransje tall og bezel, pluss oransje detaljer på remmen, kan bli litt mye* på en PO noen ganger, men dette blir akkurat passe. Liker også remmen og foldespennen svært godt! :)

*sier jeg, som sitter her med oransje Doxa med oransje gummirem på armen :D

Det ble skikkelig lekkert!
Jeg er enig i at denne kombinasjonen faktisk er bedre enn Omegas egen med oransje tall!:D:cool:

Dæven, dette var flott.
Kan jeg gjøre dette med min nyinnkjøpte 2006-modell (2254)?

Må jeg i så fall helt på kistebunnen for å finne nok midler?

Ja, po 42 bezel passer 2254. For at det skal bli bra bør du også ha po crystal. Det mer vanlige er å få satt inn den såkalte non americas cup skiva, og evt po sekundviser. Dyr moro er det i hvert fall. Sjekk WUS omega forum for bilder. Jeg har ikke sett 2254 med orange bezel, kanskje noen photoshop guruer kan diske opp noe?

Til op, det ble veldig bra resultat :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Mye ros å få, hyggelig fra en feinsmecker-gjeng som alle dere på sonen! :)

Har brukt den et døgn nå, fortsatt veldig fornøyd og fantastisk komfortable disse remmene, blir nok en med hvite sømmer når sort bezel kommer på igjen mot vinteren!

Ha en fin helg alle TS-ere!

Ja, po 42 bezel passer 2254. For at det skal bli bra bør du også ha po crystal. Det mer vanlige er å få satt inn den såkalte non americas cup skiva, og evt po sekundviser. Dyr moro er det i hvert fall. Sjekk WUS omega forum for bilder. Jeg har ikke sett 2254 med orange bezel, kanskje noen photoshop guruer kan diske opp noe?

Til op, det ble veldig bra resultat :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Prisnivået begynner jeg å bli vant med - det det står på nå er prioritering ;)

Unnskyld for min uvitenhet, men hva er po crystal, og hvorfor bør det byttes skive og sekundviser?

Prisnivået begynner jeg å bli vant med - det det står på nå er prioritering ;)

Unnskyld for min uvitenhet, men hva er po crystal, og hvorfor bør det byttes skive og sekundviser?

PO crystal er rett og slett nynorsk for glasset fra en Planet Ocean :) Hvis du skal bytte bezelring til en fra en PO bør du også bytte glasset, da det ellers vil bli en liten kant mellom 2254-glasset og bezelen. Sekundviseren er det også noen som bytter, rett og slett fordi sekundviseren fra PO er ganske tøff :)

Personlig syns jeg du skal beholde 2254'en slik den er. Det er en stilren klassiker som gir assosiasjoner til vintage Seamaster 300, og den er "best left alone" :)

Herlig!! Nå mangler det jo bare oransje tall ;) Et lite innspill til dere som synes "PO med oransje tall, bezel og sting blir "litt mye" :cool:

Herlig!! Nå mangler det jo bare oransje tall ;) Et lite innspill til dere som synes "PO med oransje tall, bezel og sting blir "litt mye" :cool:

:idea:

Skal få tak i den litt mer uvanlige skiva med røde tall, for å gjøre den til en komplett hybrid av alskens deler :p