PO Sommermodding

Chr

Medlem
1. feb. 2011
Sted
Oslo
Hei!
Har Planet Ocean xl med sort bezel og hvite detaljer/tall, og vurderer orange bezelring for å gjøre uret litt mer sommerlig. Standard fra Omega er jo orange tall hvis man ønsker orange bezel, og lurer i den forbindelse på hva dere andre på TS mener om kombinasjonen orange bezel/hvite tall på skiven :) Blir det krasj eller en bra kombo? Har googlet litt men ikke funnet noe bilde av denne kombinasjonen. Har noen prøvd det samme eller har bilder/erfaringer, eller bare en klar mening om saken setter jeg pris på tilbakemeldinger.
Personlig tror jeg det kan bli bra, da kanskje i kombinasjon med gummi med orange eller hvite sømmer? :cool:

Synes det høres ganske kult ut, jeg.
Det er uansett både rimelig og enkelt og ditto enkelt å få tilbake igjen i opprinnelig stand.
Så jeg synes du skal gjøre det, jeg!:cool:

Ja, er nok bare å hoppe i det, selv om man får 2-3 nye Seiko-divere for prisen av ny bezelring + rem + clasp :p Helt uvesentlig igrunn, skjønner ikke hvorfor det falt meg inn å tenke på den måten. :)

Troooor jeg har sett dette før, kanskje på WUS?

Var uansett et ganske så kult resultat synes jeg. Go for it :)

Bezelbytte er ingen dum idé det :) Blir spennende å se resultatet!

Har fått inntrykk av at du jobber i bransjen, men dersom dette ikke er tilfellet vil jeg gjøre deg obs på at bezelbytte på PO er tilnærmet umulig uten spesialverktøy. Det holder ikke med litt maskeringstape og en lommekniv som på Submarinere :)

Lekte meg litt i paint for å få et inntrykk, resultatet egner seg ikke for offentligheten, men det så ut som det funker med fargene, så da er det vel ikke noe å lure mer på. ;)Skiva får være som den er, eneste aktuelle hadde vært den sorte blanke skiva fra modellen med diamantbezel, den er råfin! Forøvrig lignende skive (blank) som kommer på de nye modellene med keramikk, hvis jeg ikke tar helt feil. :confused:

Takker for tilbakemeldinger, får som alltid gode svar på TS :cool:

Bezelbytte er ingen dum idé det :) Blir spennende å se resultatet!

Har fått inntrykk av at du jobber i bransjen, men dersom dette ikke er tilfellet vil jeg gjøre deg obs på at bezelbytte på PO er tilnærmet umulig uten spesialverktøy. Det holder ikke med litt maskeringstape og en lommekniv som på Submarinere :)

Det er ikke så langt unna sannheten Juice! Observant!
Ja, det kan jeg tenke meg, men med riktig verktøy går det så lett at man kan bli forundret over at den sitter på i det hele tatt!

Orange bezel er jo veldig sommerlig, selve grunnen til at jeg kjøpte min PO :D

Men hva med den tidligere nevnte diamantbezelen? ;) Det er vel en skikkelig sommermodding. Hva sier vel sommer mer enn bling? :cool:

omega-planet-ocean-jewellery-watches.jpg

Jeg tenker helt motsatt. Personlig ville jeg valgt orange tall både til svart og orange bezel, synes det frisker opp skiven betraktelig :D

2807529723_3efab1477c.jpg

Har Orange/Orange på min, men ser absolutt sjarmen i å få inn litt hvitt der.

Både hvit bezel og orange tall og andre veien er veldig sommerfriskt og fint. Hadde vært moro å få gjort noe sånt selv. Synes virkelig den kler litt hvite tall på skiven....

Blir spennende å se hvordan dette går Chr :)

Tror dette er hva du leter etter (selv om dette er 42 mm-versjonen). I mine øyne er dette penere enn orange siffer på skiven. http://forums.watchuseek.com/attach...ezel-white-numbers-submariner-planetocean.jpg

Synes det ble råbra jeg! Kan ikke helt forklare hvorfor, men likte det faktisk bedre enn orange tall! Må nok bare slenge meg rundt og bestille parts! :) Hadde en eksamen idag som gikk rett vest, så må man vel ha noe å trøste seg med! I mangel av vinyl som jeg så noen brukte, får jeg klare meg med noen gamle Jokke-cder og nytt bezel :)

Ang. diamantbezel er det kudos til førstemann som kan vise sin egen PO med dia-bezel! Tror det er ca 1,8 carat på 42mm, sikkert mer på 45 :razz:

Har Orange/Orange på min, men ser absolutt sjarmen i å få inn litt hvitt der.

Både hvit bezel og orange tall og andre veien er veldig sommerfriskt og fint. Hadde vært moro å få gjort noe sånt selv. Synes virkelig den kler litt hvite tall på skiven....

Blir spennende å se hvordan dette går Chr :)

Da anbefaler jeg den blanke skiven fra diamantmodellen, så (dvs. gransket) en som hadde fått satt inn den i sin med sort bezel, den skiven er råfin! Sammenligner man så blir den vanlige PO-skiva utrolig grå! :)

Synes det ble råbra jeg! Kan ikke helt forklare hvorfor, men likte det faktisk bedre enn orange tall! Må nok bare slenge meg rundt og bestille parts! :) Hadde en eksamen idag som gikk rett vest, så må man vel ha noe å trøste seg med! I mangel av vinyl som jeg så noen brukte, får jeg klare meg med noen gamle Jokke-cder og nytt bezel :)

Ang. diamantbezel er det kudos til førstemann som kan vise sin egen PO med dia-bezel! Tror det er ca 1,8 carat på 42mm, sikkert mer på 45 :razz:

Det var nok meg som "feiret" en IB med vinyl og PO ;) Jokke er jo et nydelig alternativ da- selv på kompakt-disk.

Det var nok meg som "feiret" en IB med vinyl og PO ;) Jokke er jo et nydelig alternativ da- selv på kompakt-disk.

Hehe, definitivt, er man langt nede, sett på Verdiløse menn og innse at det er mange som har/hadde det betraktelig verre! ;)