Ultralyd kan løsne belegget men vet ikke om det klarer å fjerne alt.
Fant den her på et kjapt nettsøk: Fjerne AR-coating og den her: Fjerne AR-coating med isopropanol
Har sett på den første linken tidligere, men skulle gjerne likt å vite om noen har erfaring med det. Internettet kan være et lunefullt sted, tross alt
Jeg polerte vekk AR-coating på en eldre Breitling forrige uke. Måtte gnikke en stund med Poly og en liten myk børste.
Resultatet ble veldig bra selv uten dremel
Man tar selvsagt glasset ut før man hiver seg på med kjemikalier..Diamantpasta og litt "elbow grease" gjør susen. Høres litt skummelt ut med aceton og isopropopanol med tanke på pakninger etc?
Diamantpasta og litt "elbow grease" gjør susen. Høres litt skummelt ut med aceton og isopropopanol med tanke på pakninger etc?
Finnes i mange "grovheter" så det fungerer fint så lang man bruker noe tilpasset formålet.Jeg er ikke kjent med diamantpasta, men høres grovt ut ift å bruke på glass. Selvom det er safir…?
Og tar du tiden til hjelp, får du såpass gammelmannsyn at problemet forsvinner helt av seg selv...Takker for god diskusjon! P.t. vurderes dremel med poleringspute og poly. Men de nærmest usynlige merkene i coatingen forsvinner stadig mer for mitt blikk. Så mulig det bare får være
Og tar du tiden til hjelp, får du såpass gammelmannsyn at problemet forsvinner helt av seg selv...