Boxster er helt klart en fin bil med god kvalitet, men for min del så blir det noe litt "tamt" over det hele.
Jeg hadde faktisk satt nesen mot Japan og sett litt etter en Mazdaspeed MX5 eller en S2000, nå er nok litt partisk med tanke på at jeg henter min femte MX5 til helgen.
Ikke at en standard MX5 er noe kvassere enn en Boxster, men delepriser og modde muligheter er gøy.
Holdt forøvrig akkurat en 2,5L Boxster med en nesten orginal MX5 NB 1.8 (luftfilter og eksos), og det er vel der essensen ligger.
En MX5 kan etter min menig da gi deg like mye smil per mil, så og si like gode kjøreegenskaper, litt mindre effekt men kan fort bli mye mer - og dette til halveprisen.
Ellers så har du jo en Mazdaspeed som er en orginal MX5/miata med turbo og 180hk, disse kan man omtrent bare ved å skru opp trykket og annen eksos få ca. 200 hjulhester.
Dessverre er det ca. bare ti sånne i landet, men hender det dukker opp noen tilsalgs på finn.no eller Mazdaklubben.
Også har du jo S2000 som jeg har fått glede av å kjøre og det er noe av det morsomste jeg har kjørt, ikke det med mest effekt, ikke den dyreste, ikke det største, ikke den minste... men ja.
Når man kjører oppover noen fjellveien og snurrer på til 9000rpm før man legger inn neste gir, det er magisk
Og da kombinert med et chassie som i sin tid fikk kritikk for at var overstyrt, ja det passer meg perfekt.
Huff, dette ble et langt innlegg hvor jeg forsvarer japsebiler, og jeg som egentlig er italofil på min hals og kjører engelsk som bruksjern