Har en kjøper til en klokke. Vedkommende ønsker at den skal sendes med postoppkrav, og jeg lurer dermed på: Har jeg noen som helst risiko ved det? Bruker vanligvis forskuddsbetaling og ekspress over natten...
Det er vel også du som tar risikoen ved at klokka kun er forsikret for 10. Eller har jeg misforstått noe?Har ingen planer om å sende sten, så for hans del vil det være rimelig trygt
Klokken selges for 17,5k. Han er opplyst om at forsikringen kun gjelder for opp mot 10k, men ønsker likevel postoppkrav. Ser jo godt at han føler det er tryggere enn forskuddsbetaling.
Høres egentlig helt greit ut for min del da. Fyren virket seriøs nok, så da går klokken i posten i morgen!
Takk for all respons!
postoppkrav er for kjerringer som som aldri kom seg forbi 90-tallet og de select-bladene man kunne kjøpe allslags juggel fra. Fordelen var at man fikk varene tilsendt med en gang fordi på den tiden fantes ikke paypal osv og bankoverføringer tok lang tid.
Postoppkrav øker ikke sikkerheten for noen parter og er et dyrt og utdatert produkt.
postoppkrav er for kjerringer som som aldri kom seg forbi 90-tallet og de select-bladene man kunne kjøpe allslags juggel fra. Fordelen var at man fikk varene tilsendt med en gang fordi på den tiden fantes ikke paypal osv og bankoverføringer tok lang tid.
Postoppkrav øker ikke sikkerheten for noen parter og er et dyrt og utdatert produkt.
Jeg ville insistert på forskuddsbetaling. Iallefall ikke gitt fra meg sporingsnummeret ved postoppkrav.
Hvorfor ikke gi fra seg sporingsnummer ved postoppkrav? Får han ikke beskjed om når pakken kommer på postkontoret uansett?
Posten roter bort pakker nå og da. Kjørte pakker for Posten hver sommer når jeg var yngre. Posten er generelt veldig bra, men jeg ville ikke tatt sjansen hvis klokka er verdt betydelig mer en 10.000. Har ikke noe med mottaker å gjøre i så måte.I morgen skal jeg sende inn et ur for service til Askeland.
Mottaker er utvilsom safe, er postoppkrav da greit? (verdien er godt over 10K).
Noen/en utro tjener e.l kan jo stjele pakken...
Hva gjør sonen når de sender pakker til service?
Noen med dårlige erfaringer med postoppkrav til seriøs mottaker?