Snuser litt på denne til kona, men trenger litt hjelp fra dere erfarne Patek-kjøpere!
(Egentlig er jo dette galskap... Det er jo jeg som trenger en PP, men jeg tenker at dette vil være et perfekt "Get out of Jail" kort for fremtidige synder!)
Angående de manglende papirene/spørsmål om ektehet;
En telefon til Bjerke bragte meg ingensteds. De påstod at de ikke ville kunne verifisere ekteheten på denne da det ikke fulgte med papirer.
Ringte deretter Alf Lie, og der fikke jeg bedre hjelp (lurer på om jeg pratet med Wonka?). Etter sigende registreres solgte Pateker med kjøpers navn i Patek sine arkiver i Sveits. Jeg fikk forklart at det var et poeng å få overført klokken til mitt navn i disse registrene. En slik re-registrering sammen med kvitering fra Briljant Ur og Gull, samt en forsikringstakst fra AL vil jo langt på vei kunne fungere som dokumentasjon av ektehet.
Noen som har erfaring med hvordan man går frem for å ordne noe slikt? Trenger man noen bekreftelse fra tidligere eier?
Så var det spørsmålet om skiven som jeg registrerer ikke faller i smak hos mange! Denne modellen ble jo også levert med den mer klassiske blå Nautilus skiven med horisontale linjer og "sticks" som timemarkører.
Noen som vet om det er mulig å bytte skive/visere på en Nautilus (teknisk sett går det selvsagt an, men hvordan stiller PP seg til dette, og er det deler å få tak i)?
Mange spørsmål her, men jeg har jo registrert at det har vært omsatt brukte Pateker på sonen, så all info vil være til hjelp.