Praktstykke på Finn

Hopalong

Støttemedlem
Medlem
16. juni 2009
Sted
Cockaigne
IWC Da Vinci med evighetskalender Jeg har hatt gleden av å klå på en slik under Baselmessen for noen år siden. Det er virkelig et enestående ur, og laget for å vise riktig tid, dag, månefase, måned, år til lenge etter at vi har forlatt jammerdalen, i tilleg til å ha kronograf. Utklipp fra Walt Odets artikkel om verket på Timezone:

The calendar will function properly until the year 2499, though it will require an internal adjustment on March 1, 2100 (in which year the normally expected leap year will be skipped). Those watches with century display will also require a special service on January 1, 2200 to replace the century slide with one numbered 22, 23, and 24. Interestingly, those watches with the century display create one of the most extreme ratios in the history of watchmaking: for each movement of the century slide, the escape wheel has completed about 6.3 billion rotations and the balance has completed approximately 94.5 billion half-swings

Prisen er god og uret er flott. Hadde jeg pengene var jeg ikke i tvil.

Ah! Fantastisk ur! Fikk prøvd en slik av en litt eldre dame på Swatchmessa på Sundvolden i 2007. Har ikke sett maken til finish hverken før eller siden. Tok tre cognac før jeg fikk mannet meg opp til å spørre :D

Anders skrev:
Er ikke forrige eier en bruker her, tro?

Jeg hadde en slik klokke, men jeg solgte den i vinter. Fantastisk ur - dog litt lite for meg. 38mm blir for smått når en har vent seg til STORE ur på armen. Tror ikke det er "mitt" ur som er til salgs, uten at jeg har noen forutsetning å vite så mye om det.

Hadde den glede å få med meg overgangen til 29. februar før jeg solgte det. For en klokke nerd var det et helt fantastisk skue :mrgreen: