Prestisjeklokker Hall of Shame...

Medlem
30. okt. 2007
Ok, jeg har funnet ut at vi burde ta en avstemning av det absolutt jævligste som har kommet ut av reputable klokkemerker. Det er her snakk om enten totalt usmakelig og overdådig, eller bare skikkelig stygt i ordets tradisjonelle forstand.

Dere kan nominere deres egne favoritter, og når alle nominasjonene er kommet inn tar vi en avstemning.

Jeg starter med å nominere disse to grusomhetene.

Rolex Cosmograph Daytona (Tiger edition)

Cosmograph-Daytona.jpg

Breitling for Bentley 6.75

43b5_1.jpg

Let the competition begin...

Artig tråd som jeg synes døde alt for fort...

Her er min hall of shame kandidat som jeg regner med mange vil være uenig med meg i 8)

zenith-defy-xtreme-tourbillon.jpg

Zenith har vel kanskje de mest fantastiske urverkene i verden, men måten de pakker dem inn på synes jeg noen ganger grenser til det skandaløse hva gjelder blingfaktor og vulgære overdrivelser. Ikke mye eleganse å spore her nei.

Kjør debatt.

Denne eksentriske klokken, Cabestan, fra Vianney Halter kan angivelig bli din for $220 000. Not my cup of tea.

cabestan.0.jpg

_Skjalg

En sterk kandidat dette her:

Cosmograph-Daytona.jpg

Men den dyreste klokka igjennom tidene (iflg. lxus.no) må nesten sies å være den styggeste også:

201-karat Chopard
Pris: 141 millioner kroner

chopard_738198a.jpg

Stipey skrev:
En sterk kandidat dette her:

Cosmograph-Daytona.jpg

Men den dyreste klokka igjennom tidene (iflg. lxus.no) må nesten sies å være den styggeste også:

201-karat Chopard
Pris: 141 millioner kroner

chopard_738198a.jpg

Den rolex'en er en klokke som bare passer for afrikanske diktatorer. Jeg tror det er den styggeste jeg noen gang har sett. :eek:

Dette er så heslig at jeg gremmes. Faktisk er jeg så satt ut og småkvalm at jeg rett og slett må gå å ta en whiskey for å roe meg ned. :eek:

Selvom Juice har lagt en stærk Omega kandidat ind, i form af den usædvanligt frastødende PO, synes jeg mit yndlingsmærke er for svagt repræsenteret.

Jeg byder derfor ind med:
"Omega Ploprof 1 / 1 Watch for "2009 Only Watch Auction", in Monaco a special event intended to raise funds for Duchenne Muscular Dystrophy."

AU_PloProf.jpg

... måske meget godt, at der kun er fremstillet dette ene eksemplar ;)

Med venlig hilsen - Geodoc_DK

Denne synes jeg er lite pen, men den har fasinerende urverk og prisen er... hold dere fast 1.5mill :eek:
Bdb56gB2kKGrHqUOKicEq5HCbNGQBK48-1.jpg