Pris for en ny oysterlenke?

Medlem
28. april 2009
Noen som vet hva en ny oysterlenke koster til en Sub?
Jammen virker det vanskelig å få tak i en slik brukt:(

Og mens jeg er i gang: Hva vil dere si er en god pris for en 5513 fra -84 i grei stand uten noe tilbehør?

Takker for svar.

Tror den ligger et sted mellom 6- og 7000 kroner. Skikkelig value for money der, med andre ord.

Ja, rundt 7000 kroner tror jeg.

En grei pris på en 5513 fra 84 uten tilbehør og som er i grei stand men ikke mer ville jeg si rundt 25 tusen.

Takk for svar:p
Et spørsmål til til dere Rolex-kyndige:
Er det noen spesiell grunn til at det virker så vanskelig å få tak i brukte originale oysterlenker? Ligger jo omtrent nada på TZ, watchnet, watchuseek etc., mens det hagler med lenker fra Omega, Breitling osv. Jeg bare synes det virker så merkelig.:confused:

Takk for svar:p
Et spørsmål til til dere Rolex-kyndige:
Er det noen spesiell grunn til at det virker så vanskelig å få tak i brukte originale oysterlenker? Ligger jo omtrent nada på TZ, watchnet, watchuseek etc., mens det hagler med lenker fra Omega, Breitling osv. Jeg bare synes det virker så merkelig.:confused:

Kan ikke det ha noe med at Rolex lenkene i større grad blir utslitt? Nå vet ikke jeg hvilke Rolex lenker dette gjelder, men det er jo mye snakk om lenker med slakk i.

Det virke som om prisene på brukte lenker er spesielt høy i USA, jeg vet ikke om det kan skyldes noen spesielle praksiser på salg av lenker hos Rolex USA. Nyprisen på lenker i Norge er ihvertfall så lav at jeg ikke ville vurdert en brukt, med mindre jeg måtte ha en gammel lenke med riktig stempel for å matche en vintage kasse.

Jeg betale vel ca 6300 hos Bjerke i KJ for en ny 93150 til 5513 for et års tid siden, og da fikk jeg både med 580 endlinks og baretter. Det syntes jeg var en grei deal bruktprisene tatt i betraktning. Og ja, selv nye 93150-lenker er så skranglete at vintage-feelingen leveres i bøtter og spann :mrgreen:

Jeg betale vel ca 6300 hos Bjerke i KJ for en ny 93150 til 5513 for et års tid siden, og da fikk jeg både med 580 endlinks og baretter. Det syntes jeg var en grei deal bruktprisene tatt i betraktning. Og ja, selv nye 93150-lenker er så skranglete at vintage-feelingen leveres i bøtter og spann :mrgreen:

Mulig jeg har misforstått noe her, men kom ikke 5513 kun med "fixed spring bars"? Hvordan får man lenke på den da?

Takk for svar, jeg trodde 5513 var Milsub jeg... er det noe sted jeg kan lese meg litt opp på dette?