Pris på Longines Hydroconquest L3.642.4.96.6

Medlem
26. des. 2011
Sted
Stavanger
Hei,
Jeg fikk pris fra en klokkeforhandler i Stavanger. Kr 8000,-
Hvor billig kan jeg få en slik klokke hos en forhandler?

Hva er listepris på den? Du bør nok ikke regne med å få mer enn 10-20% avslag, avhengig av hvilket forhold du har til AD :)

Edit: Ser at urverket.no har satt opp en listepris på 7900 kroner, og selger den for 6275. Prat med AD og spør hvilken rabatt han er villig til å gi :)

Jeg fikk pris på 8290,. men han kunne gå ned til 8000,- siden det var jul. Er det normalt å få 10-20% avslag på klokker?

"Prisen er 8290,- veil
Men du kan få den for 8000,-
Siden det er Jul.."

Urmaker Thorbjørnsen a/s
Urmakeren på Nytorget
Nytorget 12
4013 Stavanger
tlf 51520766/90070268

Jeg fikk pris på 8290,. men han kunne gå ned til 8000,- siden det var jul. Er det normalt å få 10-20% avslag på klokker?

"Prisen er 8290,- veil
Men du kan få den for 8000,-
Siden det er Jul.."

Urmaker Thorbjørnsen a/s
Urmakeren på Nytorget
Nytorget 12
4013 Stavanger
tlf 51520766/90070268

Dette vil nok variere. Det man også skal huske på er at sveitserfrancen har vært (og fortsatt er) noe høy i kurs. Dette påvirker profittmarginen til AD´ene, og de er derfor mer restriktive i forhold til å gi rabatter.

Men, ca. 3% rabatt er vel ikke det beste jeg har hørt ;) Ring litt rundt til forskjellige AD´er og spør.

Mer enn 3% skal det absolutt være mulig å få;) Rundt 10% vil du nok kunne få rundt om..

Ville absolutt tatt en tur innom noen AD' er, lettere å oppnå god pris mens man er å kikker;)

Mer enn 3% skal det absolutt være mulig å få;) Rundt 10% vil du nok kunne få rundt om..

Ville absolutt tatt en tur innom noen AD' er, lettere å oppnå god pris mens man er å kikker;)

Jeg har hørt med et par gullsmeder, men de forholder seg til listepris på 8290,- De tjener nok gryn uansett. Så har kun kommet over dette "tilbudet" på 8000,- Å gi 290,- i rabatt er nesten for dumt i utgangspunktet etter min mening.

Jeg har hørt med et par gullsmeder, men de forholder seg til listepris på 8290,- De tjener nok gryn uansett. Så har kun kommet over dette "tilbudet" på 8000,- Å gi 290,- i rabatt er nesten for dumt i utgangspunktet etter min mening.

Jeg pleier normalt sett å anbefale å handle hos AD, men dersom de ikke gir bedre rabatter enn det, så bør du nok gå til urverket.no.

Men, det er jo ganske mange AD´er for Longines i vårt distrikt. Har du hørt med Otteren?

Ellers kan det kanskje lønne seg å ta en telefon til AD´er litt utenfor Stavanger :)

Jeg pleier normalt sett å anbefale å handle hos AD, men dersom de ikke gir bedre rabatter enn det, så bør du nok gå til urverket.no.

Men, det er jo ganske mange AD´er for Longines i vårt distrikt. Har du hørt med Otteren?

Ellers kan det kanskje lønne seg å ta en telefon til AD´er litt utenfor Stavanger :)

Har vært i kontakt med 3 forhandlere. ingen har de inne. Urverket.no har den heller ikke inne, så er en bestillingsvare. Tar vel alt fra 2 til 8 uker fra urveret.no. Når det ikke er moms hos urverket.no så er jo prisen på rundt 6500,- helt kanon. Kjøper jeg den, så kan jeg jo nesten kjøpe en klokke til. Har også bestilt natoreim og Seiko SXE007 som ser bra ut. Greit med noen klokker man kan velge mellom.
Men ble mer sugen på en Tag heuer WAN2110 nå. Så får se hva jeg ender opp med. Har lyst på en Omega en dag og, men koster jo rundt 20 000.

Skjønner egentlig at de ikke er villige til å gi noe særlig rabatt på en klokke de ikke har inne. Men det er jo garantert noen forhandlere i Norge som har en på lager...

Men jeg er enig, å gi en "rabatt" på snaue 300 er bare teit. Da er det nesten bedre å si at det ikke er noen rabatt i det hele tatt. Mitt forslag er å ringe rundt. Jeg mener bestemt jeg så en på Galleriet i Bergen i dag... Dersom ingen har den, slå til hos urverket.

Det er vel en utgått modell. Vet ikke om det er derfor den er vanskelig å få noen bra rabatt på? Sikkert lettere med en som ligger i store mengder på et eller annet lager?