Pris på Omega Speedmaster Professional hos AD

U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Hei alle sammen!

Noen som vet hva som er "vanlig" pris på Omega speedmaster Professional.

Forrige uke var jeg hos en forhandler for å spørre om pris og leveringstid.

Fikk en telefon idag om at prisen var 27900kr og at dem ikke kunne si noe om leveringstiden før klokken ble bestilt. Spurte om det var mulighet for å få en hyggeligere pris. Fikk beskjed om å komme innom fordi det var noe dem ikke kunne ta over telefon. Dro innom forhandleren på vei hjem fra jobb, han begynte å trykke litt på kalkulatoren, kom frem til at jeg kunne få klokken for 26900kr. Uten å si så mye mer sa jeg at jeg skulle tenkte på det og takket dem for at dem tok seg tid å hjelpe meg.

Har virkelig AD så lite å gå på? Jeg regnet med at jeg ihvertfall skulle få minst 10% rabatt. Det var det jeg fikk på min Tissot seastar uten å spørre om rabatt, forhandlet meg til 15%(dette var en annen AD).

Ser at urverket.no selger samme modell for 24395kr. Bør jeg bare kjøpe den fra urverket.no eller finnes det noen AD som har litt hyggeligere pris. Jeg har helst til å kjøpe den hos en lokal AD i tilfelle det skulle skje noe.

Jeg hadde ikke kjøpt den til 27900 kr i hvertfall!

Om du ikke får 15-20% hos AD hadde jeg bestilt den hos urverket eller funnet en pent brukt på K&S her.

Tipper det skal bli vanskelig å få denne noe billigere enn 25'... Men 26,9' syntes jeg ikke var noe kjempegodt tilbud...

Du er selv inne på noe helt vesentlig.
Kjøp hos Ad gir i tillegg til garanti også reklamasjonsrett og ikke minst en masse good will når klokken trenger service eller det er snakk om småting som justering av urverk og trykktesting.
Usikker på hvordan dette vil fungere hos Urverket, men imho definitvt verdt noen kroner.

AD eller brukt av good guy her på forumet...............case closed:p

Takk for svar folkens:)

Kommer nok til å handle hos en norsk AD eller prøve å finne en på k&S her inne, men kommer ihvertfall ikke til å betale 26,9k.

Hvilke AD er det som fører Omega i Oslo?
Noen tips om hvilke AD som har gode priser?
Hvordan forhandler man seg til en bedre pris hos en AD? Jeg har aldri prutet i mitt, noen tips?

Spør om en god pris og se hva som skjer ;).

Omega føres av veldig mange i Oslo, alt fra protid til Thune og Bjerke i paleet. Har ikke Alf Lie også omega da? Mange mange mange omega forhandlere i Oslo i hvert fall.

Spør om en god pris og se hva som skjer ;).

Omega føres av veldig mange i Oslo, alt fra protid til Thune og Bjerke i paleet. Har ikke Alf Lie også omega da? Mange mange mange omega forhandlere i Oslo i hvert fall.

Hei, ser at det er en del pr siden denne posten var aktiv. Fikk tilbud på 33.100,- med alligator-reim (38705031) hos ad. Noen tanker om hva er "fair" pris burde ligge på?

Hei, ser at det er en del pr siden denne posten var aktiv. Fikk tilbud på 33.100,- med alligator-reim (38705031) hos ad. Noen tanker om hva er "fair" pris burde ligge på?

Omega har pushet opp prisene siden 2012, så det er en forskjell i prisen :)

Dukker opp brukt her i ny og ne, legg ut en Want To Buy ;) Komplett pakke av den nyeste modellen uten den svære esker bør vel ikke ligge noe særlig over 25k.

Dukker opp brukt her i ny og ne, legg ut en Want To Buy ;) Komplett pakke av den nyeste modellen uten den svære esker bør vel ikke ligge noe særlig over 25k.

Ser den, men var innom den lokale ad'en og vil bare ikke gi alt for mye. Dessuten vil jeg gjerne støtte litt om de lokale, men vil ikke overpaye.

Jeg fikk litt mer enn 10% på min nå i desember, så det bør absolutt være rom for å prute litt.. :)