Pris på SD double red

Medlem
11. jan. 2010
Sted
Stavanger
Min svoger kjøpte denne http://www.chrono24.dk/rolex/sea-dweller-double-red--id1546047.htm?query=Rol for mange herrens år siden av en kompis som var i beit for penger, for 1200,-. Jeg nevnte for ham i går at den er adskillig mere verdt i dag, og anslo 50k for ham, hvorpå han i stor iver kastet seg på nettet og fant denne annonsen. Er det noen av dere som kan verifisere at 27k EUR kan være riktig pris? Litt vel optimistisk??????

50 000 blir vel fort et forsiktig overslag vel?

Kan anbefale deg å søke litt i arkivet til antiquorum. Da finner du fort et prisnivå som er fornuftig.

Tror det er vanskelig å få en double red SD til under kr. 100k.
Ta en titt på VRF & TRF for å få en føling med prisene.

Hadde du fått denne klokken for 50k hadde du gjort årets handel. Disse er verdt veldig mye mer, se f.eks denne

Edit: Jeg kjøper den i dag for 50 000 kr. PM meg :p

Jeg har lenge fulgt med på DRSD

En realistisk pris for klokken, litt avhengig av om det er Mark I II III osv, samt boks og papirer er uansett ikke under 100 laken. Jeg vil si mye mer (selv for de billigste). I london fant jeg ingen til under ca 200. Dette var uten papirer og ikke noen Mark I heller. Var i London i år. Der er det dyrt, jeg vet. Har mailet med en anerkjent selger som antydet en mark III eller IV til 16 - 18 Euro. Dette for en lite komplett pakke. Markedet her i landet er nok begrenset, og sikkert vanskelig å selge internasjonalt uten å ha stor troverdighet i "miljøet". Muligens Jonny kan bistå med kommisjon eller NURK-gutta kan hjelpe når det gjelder troverdighet ved egensalg.

Mvh

Greg

En realistisk pris for klokken, litt avhengig av om det er Mark I II III osv, samt boks og papirer er uansett ikke under 100 laken. Jeg vil si mye mer (selv for de billigste). I london fant jeg ingen til under ca 200. Dette var uten papirer og ikke noen Mark I heller. Var i London i år. Der er det dyrt, jeg vet. Har mailet med en anerkjent selger som antydet en mark III eller IV til 16 - 18 Euro. Dette for en lite komplett pakke. Markedet her i landet er nok begrenset, og sikkert vanskelig å selge internasjonalt uten å ha stor troverdighet i "miljøet". Muligens Jonny kan bistå med kommisjon eller NURK-gutta kan hjelpe når det gjelder troverdighet ved egensalg.

Mvh

Greg

Han vurderer ikke å selge, og gjør nok neppe det nå når han vet verdien av uret. Jeg tipset ham bare om at det er et verdifullt ur han har, og at jeg skulle prøve å finne ut hvor mye det er verdt. Mitt anslag på 50k + gav ham bakoversveis- håret hans har ikke lagt seg ennå ;)

Ekstremt lekker klokke ja. Dette blir vel kanskje det neste vintage Rolex-ikonet som finner veien til sonen? Nå har vi jo både Red Sub, Bond Sub, Mil Sub og McQueen Explorer (i tillegg til min Datejust, da, hoho... ;) )
(det ligger nok litt i diverse kofferter også, f.eks en med navn etter en annen kjent skuespiller, men ikke som er flittig eksponert her....)

Realistisk salgssum for en DRSD er NOK 100-150k. Må nok kanskje se over landegrensene etter kjøper også, men det er nok helt sikkert nordmenn som ville omplassert pengene fra bankkontoen og over i en slik også...

En sånn hadde gjort seg.
rsd28.jpg

Det finnes vel flere doble røde her på sonen, men som du sier, de er ikke så ofte eksponert. Ligger vel noen bilder ute fra første Rolex GTG?