Priser på service og råd/tips om valg av Panerai

Medlem
23. nov. 2012
Innlegg
2
Hei

Er helt ny i denne verden, men har spinket og spart en god stund med ambisjonen om å bli Panerai eier en vakker dag om ikke lenge.

Det jeg lurer på er om dere har noen indikasjon på service, hva koster det? Hvilke intervaller osv. Mulig mine spørsmål er helt elementære men er som sagt helt fersk på dette.

Om noen har noen tips på Panerai i prisklassen 20-25' post gjerne det også:)

Geir
 
Hei

Er helt ny i denne verden, men har spinket og spart en god stund med ambisjonen om å bli Panerai eier en vakker dag om ikke lenge.

Det jeg lurer på er om dere har noen indikasjon på service, hva koster det? Hvilke intervaller osv. Mulig mine spørsmål er helt elementære men er som sagt helt fersk på dette.

Om noen har noen tips på Panerai i prisklassen 20-25' post gjerne det også:)

Geir

Hei og velkommen :)
Nå er ikke jeg noen spesialist på Panerai, men service prisen spørs vell litt på om det er ETA eller inhouse verk. På ETA ligger det rundt 3000,- tror jeg.
Det jeg kommer på til rundt 20-25 er 000, 005 og 111.
 
Hei

Er helt ny i denne verden, men har spinket og spart en god stund med ambisjonen om å bli Panerai eier en vakker dag om ikke lenge.

Det jeg lurer på er om dere har noen indikasjon på service, hva koster det? Hvilke intervaller osv. Mulig mine spørsmål er helt elementære men er som sagt helt fersk på dette.

Om noen har noen tips på Panerai i prisklassen 20-25' post gjerne det også:)

Geir

Som de fleste andre mekaniske urverk, er det noen pakninger som bør skiftes og noen bevegelige deler som bør oljes i blant. Dette avhenger i særdeleshet i hvilket miljø klokken brukes og hvordan den brukes. Eksempelvis i mye støv, sterk varme, saltvann, klorvann, vedhugging o.l En service intervall på ca 5 år skulle være mer enn tilfredsstillende. Det har jeg praktisert i alle de år jeg har hatt mek. ur.
Prisen kan variere rundt kr 4-5000 mener jeg å huske. ( Et lite forbehold)

Foreslår at du bruker litt tid på Paneristi.com - The Unofficial Resource For Officine Panerai før innkjøp, her vil du kunne få mye informasjon om modeller, prisidé o.s.v.

Lykke til! :)
 
Om noen har noen tips på Panerai i prisklassen 20-25' post gjerne det også:)

Geir

Ligger en så å si ny 005 til salgs på KS forumet til 25´. Ble solgt en 011 på fredag, disse går for 25-30´. Innimellom dukker 000/005 (20-25´) 011/012 (25-30´) for salg. Lykke til, vi møtes sikkert i en budrunde når en klokke dukker opp, er nemlig på jakt etter det samme:)

Geir