Problemer med inhouse-verkene?

Medlem
16. juni 2009
Leste på Timezone at det hadde vært en del problemer med urverket i 233-modellen uten at jeg vet hva problemet var/er.

Har sterkt vurdert 312 som mitt neste kjøp siden jeg synes 1950-kassen er helt nydelig, men ble litt skeptisk til inhouse-verkene etter å ha lest dette. Hva er deres erfaringer/synspunkter? Er det klokere å gå for en av modellene uten inhouse-verk? Og kan jeg spørre hva prisen er på 312 hos Bjerke?

Var også skeptisk før jeg kjøpte min 312 med nytt urverk, og det sikkreste er vel å kjøpe en manuell Panerai med ETA 6497 urverk eks 111 som kan fikses av nesten alle urmaker i landet. Men jeg er for lat for å skrue opp klokken og de andre automatiske har somregel 7750 urverk men som bråker og slits en del grunnet stor rotor i forhold til litet urverk. Har aldrig kjøpt en klokke etter fornuft, da skulle jeg kjøpt en Sinn quartz :D

Ingen problem er rapportert i 9000 serien (som 312 har i seg). Problematikken med 233 var at noen stoppet ved kun 6 dagers gang, men alle urverker har hatt mandagseksemplarer, rolex, ap og likeså patek.

312 koster 43,7 nok hos Bjerke....hverd hvert eneste øre spør du meg!!

Jeg vet om en splitt ny hvis du er interessert, send pm!

Lit tillegg.

Hvis man har noen tvil om Panerai's seriøsitet med den utroligt kostsamme satsingen på egen inhouse produksjon så kan man se følgende reportasje:

http://www.watchtalkforums.info/forums/ ... hp?t=28617

Her kan man se at Panerai ikke "leker inhouse produksjon" uten tar alle tester og QC seriøst FØR uren blir godkjente for det kommersielle markedet.

For øvrigt tok jeg en tur inom Bjerke for å måle nøyaktigheten på min 312........ca 0.5 sek/24 h.............mye bedre blir det ikke! :mrgreen:

Takk for svar :D

KarlFr, klart at dette ikke har noe med fornuft å gjøre, ville bare høre om erfaringer med in-house verkene til Panerai for å bli trygg på et eventuelt kjøp siden jeg kan lite om Panerai selv.

Sven Bertil, takk for omvisningen hos Panerai, veldig interessant. Godt å høre at ingen problemer er blitt rapportert på 312. Hyggelig at du ville være behjelpelig ved et kjøp nå, men jeg må nok vente litt. Har ikke bestemt meg endelig heller, vurderer også den nye IWC Aquatimer. Hm..vanskelig valg :roll:

Oj , mente ikke å låte frekk der, mente bare jeg selv aldrig lykkets kjøpe en fornuftig klokke :D . 312 er absolutt den favorittklokken synes jeg da den har stil, automatik, dato, in-house movement.. foruten en ting, den er litt stor/tung for raske sporter... men muligens knallgo for kontaktsporter ;)

Tackar før panerai titten Sven-B, fascinerande!

Oppfattet deg overhodet ikke som frekk. Du har jo helt rett, det er veldig vanskelig å kombinere fornuft med klokker i denne prisklassen her uansett. Eller kanskje generelt vanskelig å kombinere fornuft med denne hobbyen her :mrgreen:

Ordet fornuftig burde vel egentlig blitt regnet som grov banning og ren sjikane her på forumet siden det kun appelerer til dårlig samvittighet og ødelegger gleden ved å kjøpe enda en klokke man ikke har bruk for ;)