Prosjekt 4 klokker

Vel, planene forandrer seg til stadighet, men akkurat nå er disse som står på ønskelista :)

Hverdags:

Breitling Chronomat
breitling_chronomat41.jpg

Synes de har et utrolig kult utseende som passer til hverdags.

Dressklokke:

Omega Aqua Terra
23123422106001-30.jpg

Klassisk og elegant.

Diver:

Rolex Submariner
rolexSubmarinerRouge1680.gif

Valgfri:

Archimede flieger
Archimede_Pilot-42-Bronze_2.jpg

Ja, jeg vet det finnes mye dyrere fliegere som sikkert er mye bedre. MEN med denne får man en utrolig fet flieger til en billig penge. Og da har man jo litt til overs til å utvide samlingen med andre godbiter :)

Redigert:
Diver-valget ditt vil oppfattes noe kontroversielt: ikke er det en diver og ikke er den meg bekjent produsert :)

Om valget:

Jeg setter stor pris på de klassiske og kjente klokkene fra de forskjellige merkene, noe som går igjen i mine valg under. Jeg liker også særpreg ved klokker som gjør at de skiller seg ut, enten ved form, farge eller funksjon. Det kan riktignok fort bli for mye, men jeg føler de under passer godt innen ur-historie og kvalitet.
Denne samlingen av klokker er selvsagt langt unna hva jeg kan unne meg selv i dag, men ingen av de er utenkelige i fremtiden.

...

Diver

Diveren måtte bli en Rolex. Dette er det optimale og den "originale" dykkerklokken som virkelig har satt sitt spor i historien. Her står det mellom Rolex GMT (hvis denne gjelder som diver) og Rolex Red sub.

1116710matt_pepsi.jpg

eventuelt

100762-z.jpg

...

Dressklokke

Dressklokken og hverdagsklokken kunne like gjerne byttet plass, men de har begge sin posisjon i samlingen. Det måtte bli en AP og det måtte bli en Patek.

ClymerRO01.jpg

...

Hverdagsklokke

Hverdagsklokken måtte bli en kronograf og hvilken klokke er vel bedre kjent som kronograf enn Omega Speedmaster? En sikker vinner. Grunnen til Michael Schumacher Edition er rett og slett for en balanse i samlingen da en hvit skive manglet.

ERX000851H-Omega-Speedmaster-Legend-Racing-Michael-Schumacher-3559-32-00.jpg

...

Valgfri

img_1418.jpg

EDIT:

Hvis klokkekontoen oppnår en slik status som disse over så ville antageligvis Zenith El Primero vært et alternativ som kunne havnet innenfor valgfri eller hverdagsklokke. En meget sterk 5. plass

ZenithStriking10th2.jpg

Redigert:
116710 Pepsi er fortsatt ikke produsert guuutter... Men er jo lov å ønske seg det;)

116710 Pepsi er fortsatt ikke produsert guuutter... Men er jo lov å ønske seg det;)

Så nå at bildet jeg hadde funnet frem med et litt hastefullt google-søk slett ikke var en submariner en gang :p Men valget skulle ihvertfall vært en submariner. Mener jeg har hørt at folk har fått satt på pepsi bezel?

Hverdags bruker jeg
Breitling Crosswind
DSC_1575.jpg

Dykker ikke men denne er et must
Seiko 007
img2384tj2.jpg

Dress bruker jeg
Rolex GMT IIc
PC-hypophyse-----from-Viena-Austria-Rolex-GMT-Master-II-116710_2008-10-30_10-35-04_800.jpg

Valgfritt ønsker jeg
PP 5131G
Patek+Philippe+5131G+world+time+cloisonne.jpg

Alle bilder er lånt fra webnettet :rolleyes:

To av disse klokkene er litt mer oppnåelig enn de andre....

Hverdags: Zenith El Primero Orginal 1969

A386.jpg

Dress: Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Perpetual

jaeger-lecoultre-Master-8-Days-Perpetual.jpg

Diver: Tudor Snowflake

1849483.jpg

Valgfri: Patek Philippe Nautilus

440590d1306073307-nautilus-homage-patek-philippe-nautilus-landing.jpg

Dress: Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Perpetual

Nydelig ur, men det er ikke Ultra Thin du har bilde av :) Det er JLCs nydelige 8 dagers Master Control Perpetual!

Her sees begge urene. Begge velegnet til dress :) Ville ikke være så lett å velge.

JLCMasterUltraThinPerpetual-34.jpg

Når det er sagt, så er kanskje ikke perpetual kalender den best egnede komplikasjonen for et dressur? Jeg har fundert litt på en perpetual selv (nettop den overnevnte fra JLC), men slik som jeg bruker klokkene mine ville jeg stadig måtte stille kalenderen eller la den stå så godt som hele tiden i en winder.

Om dressuret er det du bruker på jobb nesten hver dag stiller det seg jo anderledes :)

Nydelig ur, men det er ikke Ultra Thin du har bilde av :) Det er JLCs nydelige 8 dagers Master Control Perpetual!

Her sees begge urene. Begge velegnet til dress :) Ville ikke være så lett å velge.
Årvåkent. Du har helt rett, brukte Google bildesøk uten å sjekke så nøye. :cool:

Morsomt å se hvordan smaken endrer seg på kort tid. Per nå ser listen slik ut:

Hverdag:

Omega Aqua Terra 8500
1067950d1367376457-omega-seamaster-skyfall-aqua-terra-38-5mm-blue-8500-photo_1.jpg

Dress:

JLC Master Calendar
Jaeger-LeCoultre+Master+Calendar+SS+1558420+main.jpg

"Diver": (Ikke en diver, men har diver "looken", så det er innenfor)
Rolex GMT Master 2 Pepsi

824863d1347987366-rolex-gmt-master-ii-pepsi-bezel-k-serial-box-black-coke-bezel-inserts-also-included-p1020101.jpg

Valgfri:

Glashutte Original PanomaticLunar
459693d1308870709-sale-mint-glashutte-original-panomatic-lunar-lots-pics-go_pml2010.jpg

Kjenner at jeg ikke kommer til å klare meg med bare 4 klokker i boksen. Alt for mye jeg kunne tenke meg!

Hverdag - IWC Big Pilot 5009

Dress - AP 15300

Alternativ: (for økonomiens skyld)
AP15300_zpsfb0a1e31.jpg

Diver - Rolex 116660 DSSD
ecb9dda6f98cb8e16907ebbb04799fa3_zps01e352da.jpg

Valgfri - Panerai PAM 190
paneraipam190_zpse5ce983f.jpg

Redigert:
Nå er det slik at på valgfri har jeg valgt en vanvittig dyr Patek, så den er jo selvfølgelig ikke realistisk, dog har jeg den med bare fordi jeg kan ;)

Hverdag:
Audemars Piguet Royal Oak

APRO_zps62e6cc03.png

Dress:
Jaeger-LeCoultre Grande Rverso Duo
jaegerGrandeReversoDuo_zps9bd3aa63.jpg

Diver:
Hublot Oceanographic 4000
HublotOceanographic4000_zps917d50e3.jpg

Valgfri:
Patek Philippe 5970
Patek5970_zps82e3eef7.jpg