Prosjektet- En litt anderledes unboxing!

Medlem
1. des. 2010
Sted
Haugesund
God kveld godt folk! Da var det duket for min første unboxing!
Denne posten er vell litt anderledes en de fleste unboxing`er, da jeg bestilte
denne klokken som ett prosjekt! Bilder forklarer under :)

Da er det vell bare til å starte da!

Hva skjuler seg inni her montro?
110pa.jpg

Bobleplast er fint :)
71645964.jpg

Gaveboks fulgte også med!
13905270.jpg

Nemen, en litt sliten Rolex 6427?
49565071.jpg

En av ca 1000 wristshots!
87062188.jpg

Så var vi endelig kommet til det punktet hvor det forklares hvorfor denne unboxing`en gjerne er litt anderledes en de fleste! Tanken bak bestillingen av denne klokken var å utfordre meg selv, "leke" urmaker om du vill! Så jeg la på let etter en gammel fin klokken som kunne passe til ett oppussingsprosjekt. Bilder fra prosjektet kommer her!

Litt skjelven men alle deler intakte etter demontering!
99863661.jpg

Midt i poleringen, maskeringstape er viktig :p
44382501.jpg

Ferdig polert og børstet! må si jeg er VELDIG fornøyd :)
81923647.jpg

Urskiva får også en liten polering/rens!
94034940.jpg

Pakninger trengs omsorg de og!
98765710.jpg

Til slutt legger jeg ved noen bilder av endt resultat :D
122q.jpg

131uw.jpg

134t.jpg

143er.jpg

Må si jeg er veldig fornøyd med mine prestasjoner, og nå gjenstår det bare å finne ett nytt prosjekts-ur. Desverre må jeg nå la denne gå for andre prosjekter, som om den falt i smak legges den ut for salg her på forumet! :)

Veldig kult! Jeg er nokså sikker på at du vil få en del respons på en salgsannonse på den der - TS virker umettelig på Rolex!

Wow. Well done! Dette var en kul tråd. Her synes jeg du bør ta ansvar og fortsette å pusse opp gamle klokker, for så å legge ut bildeseriene her.:D

Nydelig, har kost meg med unboxingen din og en god kopp kaffe.
Flott start på dagen.:p

Herlige bilder og et nydelig ur!
Utrolig morsomt å se "oppussingen".:D

Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene! Setter jeg stor pris på :)
Klokken har nå fått seg en liten salgs tråd her på forumet nå, så bare å kikke innom
om uret var noe for deg:D

Utrolig bra bilder og ikke minst lærerikt. Hva slags type pasta bruker du på Dremeldrillen ?
Er akkurat ferdig med et opppussings prosjekt selv der jeg brukte Autosol slipepasta og q-tips. Klokken ble 95% bra, nesten ripefri men det var en hinsides vanvittig jobb.
Ser nok at litt forsiktig bruk med Dremel kunne gjort jobben raskere

Hei! Takk for det! Jeg bruker noe som kalles White Polishing Compound, for stål. Rød for gull osv. Kan kjøpes på ebay, amazon osv.

Å bruke dremel går helt fint! Så lenge den ikke går for fort! Under 6000 rpm funker veldig bra.

Også viktig å invistere i fine bufferhjul. For å få ett pent resultat:)

-Oliver

Kjekt tråd og bra arbeid! :)
Hvor fikk du tak i Silicon Sealant boksen? Har prøvd å lete litt på ebay, uten hell.
(Fant når jeg søkte på Silicon grease)