PVD-coating

Medlem
25. des. 2007
Sted
Bærum
Er det noen som vet om en urmaker som kan PVD-coate ur? Evt noen som har noen erfaring med hvordan resultatet av en slik coating?

Tror du bør stille spørsmålet på TTT, mener å huske noen som fikk det gjort i Sverige. Klarer dessverre ikke å finne tilbake til posten.

Den finnes uansett garantert ingen urmakere som driver med coating i Norge, men om du får demontert en klokke (selv eller hos urmaker), kan det godt hende du kan finne et firma som can coate kasse og lenke for deg.

Det er flere firmaer i Norge som er gode på den type coating, men det er mer "industriell" bruk. Vet at Brødrene Johnsen på Ski kan gjøre slikt, ihvertfall på mye større offshore utstyr, ikke helt overbevist om det funker med en liten klokkekasse.

Hadde vært int å høre hva svaret blir hvis du vil dele Risti4life

Jeg har kjøpt en pvd coata pam 111. som jeg for øvrig elsker. Den hadde bare gummi og svarte lærsko. Så jeg kjøpte en lenke på Sizzeling.com som kom sist uke. Planen er og få denne også pvd coata. og etter mange tlf rundt om kring så har jeg muligens funnet et firma i sverige som gjøre dette Ionbond.com Men de har ferie så jeg kommer ikke videre før etter nyttår.

Fant du ristiforlife ut om noen gjorde slikt i norge?

Det er flere firmaer i Norge som er gode på den type coating, men det er mer "industriell" bruk. Vet at Brødrene Johnsen på Ski kan gjøre slikt, ihvertfall på mye større offshore utstyr, ikke helt overbevist om det funker med en liten klokkekasse.

Hadde vært int å høre hva svaret blir hvis du vil dele Risti4life

Hadde en Breitling Super Avenger med hakk i PVD på bezel........skulle dette utbedres måtte hele bezel byttes ut med ny.