PVDet GMT på Finn

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
76_-1082859699.jpg


http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17601076

Jeg har litt sansen, det må jeg bare innrømme. Selv om jeg synes at en Sub no-date kanskje passer enda bedre til slik behandling. Om jeg hadde brukt penger på det er noe helt annet ...
 
hvordan blir kassa med en slik type behandling når den får riper.? synes de veldig godt. vet ikke noe om denne type behandling av klokker. er det feks samme type behandling som breitling blacksteel?
 
PVD er et belegg som legges utenfor metallet

og er hardere enn stål og vanskelig å lage riper i. Derimot kan du få riper i stålet på undersiden som igjen vil synes på belegget.

Det er en av mange måter å lage svarte klokker på men ikke det samme som Breitling bruker.
 
Synes den er forferdelig overpriset.....en gammel(vel 2001 GMT) klokke som muligens har en street-value på 25 bør ikke ha 39 fordi at den dess originalitet er endret, uansett om det er PVD process eller annet.

Ok, med en økning på kosten av PVD behandlingen, men jeg trur ikke en NOE på denne påståtte hype:n om at folk er villig å betale 2X listepris for klokker som er PVD:et.

PVD behandling koster som regel mellom3-5000kr, så hvorfor betale 3X for at noen annen skal gjøre den?