Råd om kjøp av klokke

Medlem
4. mars 2010
Etter å ha lest litt i dette forumet ser jeg at det er folk der ut som er "litt" over snittet interresert i klokker. Skulle derfor gjerne hatt litt feedback før klokkekjøp.

Har lenge vært interessert, men aldri gått til det skritt å kjøpe noe "skikkelig", men nå er tiden inne til å kjøpe min første (blir sikkert ikke den siste..) .

Har hatt lyst på en Bretling Super Avanger, men må innse at den blir litt i dyreste laget (sjekket litt i Singapore men fant ut at det ikke var særlig å spare her).

Vil derfor kjøpe en her hjemme og har endt opp med to alternativer:

a) Longines Hydro Conquest L3.665.4.76.2 (http://www.longines.com/watches/longines-hydroconquest/L3.665.4.76.2)
b) RAYMOND WEIL Nabucco 7800 – STC – 05207 (http://www.raymond-weil.com/EN/Watches/Swiss-Luxury-Watches.html)

Noen som har erfaringer med disse eller evt. forslag til alternativer til klokker i samme "sjanger" ?

Hei Fugazi, og velkommen.

Er ingen ekspert på de nevnte merkene, men ville nok godt for Longines.
Alternativt lett etter en brukt klokke i samme prisklasse.
Vi snakker vel her om priser på ca 15k, og da finnes det jo litt brukt å velge mellom.

Lykke til.

Ville nok gått for Longines ja.
Den er etter min mening penere.
Longines er en del av Swatch gruppen, så det sitter ganske sikkert et modifisert ETA 7750 verk i den.
Et veldig driftsikkert verk som ikke er noe problem å reparare for de fleste urmakere skulle uhellet være ute.
Er litt usikker på verket i RW'en, men Longines virker som et sikrere valg også m.h.p. annenhåndsverdi.

Edit;
Verket i Longines'en er et ETA A07 231 utviklet av Longines og ETA, som også er eid av Swatch.

Hei!

Jeg ville definitivt gått for Longines.
Verket, som beskrevet av UJU, er solid og anerkjent.
Det må også sies at ETA gjør en rekke fiffige spesialtilpassninger for Longines.
Så dette er skikkelig bra saker. Også er det klassisk merke og design!:D

En "Fugazi" som leter etter noe skikkelig? Et lite paradoks der...;)

Neida, av de to du nevner ville jeg også gått for Longines. Men dersom du er ute etter en kronograf i prisleiet ~15K, hadde jeg kanskje heller vurdert en pent brukt Omega Speedmaster?

Like greit å køpe en Rolex - f.eks Sub eller GMT med en gang, får man brukt for bare litt mer enn de du sikter på. Liker du klokker ender du der uansett.

Alt annet er bare bortkastet tid og penger :)

Takk

Takk for kloke input (imponerende at også noen... JoLu, ser ironien i brukernavnet mitt..)

Tror jeg må ta enda en runde rundt å sjekke. Bla. en ekstra vurdering av en Omega Speedmaster legend og Tag Heuer Carrera.

Litt som å kjøpe bil dette..... halve moroa er å gjøre research og sette deg inn i detaljene før man kjøper..

Tror det er en viss fare for at jeg kan bli litt hekta her...

Takk for kloke input (imponerende at også noen... JoLu, ser ironien i brukernavnet mitt..)

Tror jeg må ta enda en runde rundt å sjekke. Bla. en ekstra vurdering av en Omega Speedmaster legend og Tag Heuer Carrera.

Litt som å kjøpe bil dette..... halve moroa er å gjøre research og sette deg inn i detaljene før man kjøper..

Tror det er en viss fare for at jeg kan bli litt hekta her...

Dude, du har registrert deg på et klokke forum, sett deg ut to alternative kjøp, liker research og nevner allerede Omega og Tag som mulige bruktkjøp.

Da gjenstår det bare en ting å si:
Velkommen til galskapens mørke avgrunn :D

Velkommen til forumet Fugazi...

Personlig ville jeg som du nevner, kikket litt mer på omega, TAG, Breitling osv... men dersom det skulle blitt Longiness eller RW, så hadde jeg utvilsomt gått for Longiness... argumentene for dette er allerede postet i tråden... :D

Faren med å gjøre research og jakte er at en blir så sinnsykt forvirret, da det er så sinnsykt mange kule klokker ute på markedet i alle prisklasser, og en finner ut at en må ha et ur for nesten enhver anledning...

Lykke til med kjøp!

Longines

Jeg kjøpte selv en Hydroconquest som min første "ordentlige" klokke. Veldig fornøyd med kvalitet og størrelse:)
Anbefaller den på det sterkeste!