Råd om Reverso-lenke

aek

Medlem
23. des. 2013
Sted
Akershus
Min kone har levert sin Reverso til Bjerke, for å høre hva det vil koste å rehabilitere den 20 år gamle lenken, som har falt fra hverandre. Hun fikk svar fra dem i dag, med beskjed om at det ikke lønner seg å reparere den («lenken er så slitt at vi anbefaler ny lenke»). De anbefaler å kjøpe ny, til kr 18.000. (Eller «Alternativt rep best mulig nåværende lenke u/garanti kr1200»). Vi har hatt den hos Sutterud, som kastet inn håndkleet. Tidemann fikk montert den sammen, men var usikker på om det holder, og da tør hun ikke bruke den. Det gjør hun nok ikke med u/garanti-alternativet heller.

Noen som har erfaring med slike lenker? Hva kan man gjøre, og hvem kan gjøre det? Det virker helt feil på oss å bare hive den ...

Reversolenke.jpeg

Når lenke allerede er satt sammen så har ikke jeg lyst til å røske og dra den fra hverandre. Jeg vil vel tro at Tidemann har gjort en grei nok arbeid hvis han har tatt seg betalt for det. Uansett så får nok ikke jeg fikset noe mer en det som allerede er gjort.

Når lenke allerede er satt sammen så har ikke jeg lyst til å røske og dra den fra hverandre. Jeg vil vel tro at Tidemann har gjort en grei nok arbeid hvis han har tatt seg betalt for det. Uansett så får nok ikke jeg fikset noe mer en det som allerede er gjort.
Han satte den sammen mens hun ventet, og tok faktisk ikke betalt for det. Men jeg mistenker at det eneste som vil gi henne sjelefred er en ny lenke, så vi går nok for det. Jeg betalte kr 21500 for hele klokka i 1995, og nå koster altså bare lenka kr 18000 ...

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Er en lenke-spesialist i HK. Han tar veldig mye gamle Rolex lenker, og de blir strøkne.

Husker ikke navnet hans i farten, men det er det sikkert noen andre her inne som gjør

• Liker
Reaksjoner: aek
Er en lenke-spesialist i HK. Han tar veldig mye gamle Rolex lenker, og de blir strøkne.

Husker ikke navnet hans i farten, men det er det sikkert noen andre her inne som gjør
Denne? Noen som har erfaring med ham, og med JLC-lenker? Jeg aner ikke om det å være god på Rolex-lenke-rehabilitering automatisk betyr at man er god på JLC og andre også. Bildene ser jo imponerende ut; jeg sender ham en e-post og spør.

Jepp, det er korrekt. Send en mail med bilder og spør om han har erfaring med den type lenke. Tipper han kan fikse den altså.

Lykke til.

• Liker
Michael Young kaster ikke bort tiden. Hans svar i sin helhet:

«The better way will be to fill the holes and redrill with a smaller one so the inner pins will hold it tighter, the fix for the link is USD120.»

Han sier altså ikke hva han skal fylle hullene med, eller om han mener å gjøre dette med samtlige hull, eller bare de med problemer. (Jeg antar jo at alle egentlig har problemer). Jeg spør ham om det også. 120 dollar høres jo veldig billig ut.

• Liker
Reaksjoner: andres
120 USD er nok bare for denne ene "linken". Tipper han sveiser og borer opp.

• Liker