Jeg har tenkt litt på det å ta opp billån, og har kommet fram til at jeg ønsker å kjøpe bilen kontant, og heller kjøpe en dyrere bil "further on down the road". Et annet aspekt som taler litt imot å ta opp billån er at jeg ikke begynner i fast jobb, men som tilkallingsvikar. (Det er ikke så lett å få fast ansettelse med en gang som nyutdannet vernepleier i spesialisthelsetjenesten, en må ofte starte som tilkallingsvikar). Dette trenger ikke bety at jeg ikke får nok inntekt til å betjene et eventuellt billån, men arbeidsmengden er lite forutsigbar, og en kan komme borti tørkeperioder.
Forslaget om asiatisk småbil er ikke dumt, jacek kommer med et ganske bra forslag under her, som jeg kanskje hadde slått til på hvis jeg var i posisjon til å kjøpe i dag
Uansett takk for tipset
Økonomisk sett ser dette kjøpet meget bra ut, og jeg skal jo ta utgangspunkt i det økonomiske her
Jeg er heldigvis ikke så forfengelig, så jeg hadde ikke blitt flau over å bli sett i en sånn bil. Det hadde heller vært en morsom "conversationstarter"
Med tanke på formålet for dette bilkjøpet og med det økonomiske aspektet i bakhodet, kan det godt hende at dette er biltypen for meg i denne omgang
Jeg skal holde utkikk etter slike biler når jeg skal kjøpe. Takk for tipset!