Railmaster på Finn

Klokken på de 2 første bildene er ikke den samme som på siste bilde, ref: viserne. Det behøver ikke bety annet enn at selger syntes bildene var fine.

Sikker på at det ikke er et lys/noe annet som reflekteres i viserne?
Det står ikke noe om servicehistorikk, så det må kanskje tas med i regnestykket? Vet ikke hva som inngår i garantien selger gir.

Prisen er OK utifra internasjonale priser.

Takk @hxw og @Utinaturen

Selger forteller at bildene er "illustrasjonsbilder". Jeg har fått tilsendt noen som ser greie ut, han bor forsåvidt ikke så langt unna så det går an å se på klokka uforpliktende.

Uret er fra 2008 og er ikke servet, men skal "gå godt". Garantien består i at selger forplikter seg til å kjøpe klokka tilbake om det blir noe krøll første året.

Må si jeg er usikker på denne... Ikke så ofte det dukker opp en Railmaster. Størrelsen er også noe å tenke på, men jeg har ikke noe problem med størrelsen på min Pam 372 (47mm).

Prøver å være fornuftig nå...:confused:

Redigert av en moderator:
Takk @hxw og @Utinaturen

Selger forteller at bildene er "illustrasjonsbilder". Jeg har fått tilsendt noen som ser greie ut, han bor forsåvidt ikke så langt unna så det går an å se på klokka uforpliktende.

Uret er fra 2008 og er ikke servet, men skal "gå godt". Garantien består i at selger forplikter seg til å kjøpe klokka tilbake om det blir noe krøll første året.

Må si jeg er usikker på denne... Ikke så ofte det dukker opp en Railmaster. Størrelsen er også noe å tenke på, men jeg har ikke noe problem med størrelsen på min Pam 372 (47mm).

Prøver å være fornuftig nå...:confused:

Hadde prøvd den på før jeg kjøpte! Jeg har prøvd samme klokken, og kan si at denne er noe HELT annet en størrelsen på en 47mm PAM.

Omega 2201 er en Unitas(nå ETA) 6498-2 modifisert av Omega: Egentlig den high-beat chronometer grade versjon av den vel kjent 6498-1 med et tillegg i vibration-per-hour som utgjør 21600 Vph. Også får du 60 timer gangreserve.
Panerai har brukt disse i årevis: Med en annerledes pris...
Det er et veldig solid urverk(tåler MYE) som skal vare helle livet dit hvis du får gjort en service på det når den trenges.
Om at den er 6 år gammel uten service er ikke noe big-deal: I hvert fall, er du garantert at urverket ble aldri tuklet med på noen dårlig plass.
Du kan kjøpe den og vurdere en service om noen få mnd/år...
Jeg anbefaler deg å få den sendt til Sveits hos Omega der og da: Delene på disse er uansett på grei pris(hvis det måte skiftes noe...)
Møt selgeren og se på den, prøv den på hånden: Disse dykker ikke ofte opp på Finn.

Kjøpte ikke

Takk til @hxw, @Utinaturen, @crown guard, @Hammerfjord og @Entropy

Det ble ikke kjøp av denne. Tilslutt ble størrelsen utslagsgivende. Jeg kan fint bære den, men for meg ble kombinasjonen mellom type klokke og størrelsen (egentlig lengden fra "pin to pin") ikke riktig.

God helg!