Random serial number?

Jepp, random serial er 2010 eller nyere.

At klokken kommer uten boks eller papirer har ikke så mye å si egentlig, men for de fleste kjøpere er det foretrukket å få "full pakke", og dermed påvirker det prisen. I tillegg tror jeg det gir enkelte en sikrere følelse av autentisitet også. Når man handler fra en goodguy som Mogens er dog ikke sistnevnte "problem" noe problem. :D

Redigert:
Jepp, random serial er 2010 eller nyere.

At klokken kommer uten boks eller papirer har ikke så mye å si egentlig, men for de fleste kjøpere er det foretrukket å få "full pakke", og dermed påvirker det prisen. I tillegg tror jeg det gir enkelte en sikrere følelse av autentisitet også. Når man handler fra en goodguy som Mogens er dog ikke sistnevnte "problem" noe problem. :D

Nei, men det blir et større problem dersom jeg en gang skal selge den videre. Jeg tror jeg kan bli presset ganske dyktig på pris pga dette.
Ikke synes jeg den er priset så mye annerledes enn en dokumentert klokke?
Og dersom jeg må ta den til en AD for ett eller annet, så risikerer jeg småsure blikk fordi den ikke kan dokumenteres?

Nei, men det blir et større problem dersom jeg en gang skal selge den videre. Jeg tror jeg kan bli presset ganske dyktig på pris pga dette.
Ikke synes jeg den er priset så mye annerledes enn en dokumentert klokke?
Og dersom jeg må ta den til en AD for ett eller annet, så risikerer jeg småsure blikk fordi den ikke kan dokumenteres?

No ikkje serienummeret HEILT tilfeldig. Rolex leverer ikkje ut to klokker med same serienummer - ergo trekker dei eit tilfeldig nummer frå dei ubrukte tala (som i bingo).

Dermed har dei vel også eit register på klokkene sine - der det står at 23423421376543 er produsert i 2011...

Hadde ikke bekymret meg nevneverdig over å ta med en klokke til AD uten boks og papirer.
Nå er det vel stort sett bare klokkenerder som oss som sparer på alt av fra bokser til plasten fra en klokke.;)

For min egen del skal det være en ganske god rabatt for at jeg gidder å handle en klokke uten papirer. Med mindre det er gammelt spikerstål da :)
Eneste må være hvis man aldri selger klokker - og det er vel ikke så mange av oss.

For min egen del skal det være en ganske god rabatt for at jeg gidder å handle en klokke uten papirer. Med mindre det er gammelt spikerstål da :)
Eneste må være hvis man aldri selger klokker - og det er vel ikke så mange av oss.

Jeg er enig, og det samme gjelder tydeligvis veldig mange andre, ref den linken over.
En nyere Rolex uten papirer er bare rart. Muligheten for tyvegods er absolutt til stede.
Bare det å passere tollen ved innreise til Norge kan være et sjansespill. Et papir fra en privatperson er ikke noe særlig å vise frem dersom tollerne begynner å stille spørsmål.