Rattrapante-utboksing…

Det er vel ingen overraskelse for noen at den andre kronografen er en Speedmaster fra 1969. Mye mer info og (bedre) bilder kommer i galleritråden når jeg får tid, bare noen kjappe bilder nå.

Som sagt er den fra 1969 - naturlig nok. Jeg har lenge vært sikker på at en Speedmaster skulle inn, men har vært litt usikker på akkurat hvilken modell/fra hvilket år. Til slutt ga imidlertid svaret seg selv, det måtte være en fra 1969. Reimen jeg har satt på er enda eldre, dvs. skinnet er eldre - fra båten Metta Catherina som sank utenfor Plymouth i 1786.

Det blir dessverre ikke mer bilder og tekst her nå. Har besøk av svigerfamilien, og de forventer pizza snart. :) Lover mye mer gøy i galleritråden til uken.

B390C1D6-9A87-4E4D-AF60-EBF6A5FF2B50-5638-000004E19E24B8D9_zps9fc32435.jpg

13F291F6-5E52-46D8-88BA-A74D30FB9638-5638-000004E199190FD0_zps20e79960.jpg

9820E1E4-8368-412D-BC69-B450E7EFC827-5638-000004E1915EA18A_zps91dad57c.jpg

Grattis med tøff Steinhart! Vurderer en slik selv. :)

Den er veldig flott, men du bør ihvertfall ikke ha mindre håndledd enn meg for å ha en sånn. Mine er ca. 16,5cm. Har du større - kjør på. Har du mindre - hold deg unna. ;)

Kul klokke. Gratulerer så mye :D

Nice! Grattis:)

Den var tøff :D Gratulerer med den.

Flott Steinhart. Grattis. :cool:

Takk for det. :)

Den var utrolig stilig. Håper å få prøvd denne på en eventuell mjøs gtg;)

Det skal du få. Forutsatt at den blir i min eie til over sommeren. :)

Veldig tøff rugg, gratulerer! Gi den noen uker for å kjenne på størrelsen :)

Jeg tror nok jeg kan venne til meg størrelsen. Det jeg har funnet ut er at reimen gjør at klokken oppfattes som større enn den er - reimen blir for puslete ift. klokkebeistet. Gir ikke opp klokken før jeg har prøvd den på både NATO og en mer egnet reim. :)

Grattis med chrono!
Denne er knallfet.
Fram med nestemann nå da ... nå nå nå nå ;)

Kjempeflott! Grattis!

Gratulerer!!:)

Flott Steinhart! Gratulere:)

Grattis med Steintøff steinhart!

Takker. Er enig at den er steintøff. :)

Jeg har ikke sett denne her før men må si meg enig i at den "tenner" en raskt. Den er kjempelekker. Jeg synes at din kommentar om verket er riktig. Dette ER et av verdens beste chronograf verk. Masseproduksjon eller ikke. Dette er et fornuftig verk, og det er derfor det benyttes, igjen og igjen. Jeg skjønner hva du mener med størrelsen men er samtidig sikker på at den vil vokse med deg. Gratulerer :)

Antar at du skal unbokse en omega speedmaster ganske snart... eller hva

Takk. Med tre kronografer i samlingen måtte en av dem være 7750. :)

Fantastisk! Gratulerer så mye, nydelig eksemplar og tøft følge.

Takker. Regner med at det er Speedyen som er nydelig og Steinharten som er den tøffe? ;)

Grattis med nyyyydelig Speedy!

Takk for det. Den er virkelig nydelig, og hvis jeg tolker nicket ditt riktig, fra ditt fødeår. :)

Grattis! Skjønner akkurat hvordan du har det nå :)

Takk. Den er jo ikke helt ulik din. :)

Wow, gratulerer igjen!!!! Sweet Speedy!!!

Takk. Ikke fullt med så mye patina som den flotte du solgte, men jeg er mer enn fornøyd. :)

Gratulerer med tøff tysker og elegant Omega.

Gratulerer med flott speedy :D

Oi! Frisk Steinhard og Speedy 69 er bare så diggbart :cool: Gratulerer så mye.

gratulerer med Racetimer og Speedmaster.

Grattis med übertøff chrono #2!

Takker. Jeg føler at disse to utfyller hverandre på et merkelig vis. :)

Gratulerer med 2 tøffe ur, elsker speedy '69.

Og den reima var utrolig fin, og med en kul historie!

Trodde jeg hadde gratulert deg allerede jeg, men der tok jeg feil:(
Gratulerer så mye to kule chronographer. Likte designet på Steinharten, og for en rugg:p
Og nydelig Speedmaster også, jeg elsker min, noe det virker som også gjør, virkelig flott.
Gratulerer;)

Gratulerer med 2 flotte!

Takk for det! :)

Gratulerer med 2 tøffe ur, elsker speedy '69.

Og den reima var utrolig fin, og med en kul historie!

Reimen er forresten kjøpt av Micah/Vintagerstraps, hvis du er interessert i å kjøpe en selv. Metta custom strap

Trodde jeg hadde gratulert deg allerede jeg, men der tok jeg feil:(
Gratulerer så mye to kule chronographer. Likte designet på Steinharten, og for en rugg:p
Og nydelig Speedmaster også, jeg elsker min, noe det virker som også gjør, virkelig flott.
Gratulerer;)

Takk. Rugg er det rette ordet. Hønndiger sier de på det indre østland. :) Blitt veldig glad i Speedyen på kort tid, og lurer på hvorfor i all verden jeg ikke har kjøpt en tidligere.

Gratulerer med to fantastisk flotte ur!:D

Takker. :)

Hva skal jeg si? Den Speedyen er bare helt rå! ;)

Gratulerer med to feite.

Visste du kom til å like den. Den er jo ganske så lik den du har. Eller har du solgt den? ;)

Gratulerer med 1969 Speedmaster! Nå kjenner jeg savnet av min ble mye større. Denne blir du fornøyd med. :) jeg skal ha igjen en slik. Jakten er i gang.
Jeg gratulerer med Steinharten også, selv om den allerede er lagt ut for salg.