Raymond Weil Parsifal

Medlem
11. jan. 2010
Sted
Stavanger
....dette uret ble bestilt i dag fra min urmaker. Klarte ikke å stå imot.... En deilig kontrast til TAG Heuer Grand Carrera 17RS2 Ti2, som jeg venter ankommer i morgen. Nå er kassa tom for en stund :?

71041.jpg

Raymond Weil Collection Parsifal Model #2843-STC-00808
Movement Type:Automatic (self winding)
Dial:White
Calendar: Date, Double Window
Crystal: Sapphire, Scratch Resistant
Case Material: Stainless Steel
Bezel Material: Stainless Steel
Case Diameter: 40 mm (1.57 in)
Case Back: Screw In
Crown: Push In
Bracelet Material: Alligator Strap
Color: Brown
Bracelet Length: 8 in (20.3 cm)
Bracelet Sizable: Yes
Clasp Type: Pin & Buckle
Water Resistance: 100 meter (330 feet)
Warranty:12 Months
Made In: Switzerland

Oi, grattis med nytt! Ikke så mye Raymond Weil å se på forumet, ingen grunn til det egentlig, den der var virkelig pen!

Gratulerer! Har selv en RW Parsifal GMT som jeg kjøpte 1998. Her sammen med en annen GMT-kompis.

imgp1147j.jpg

Mmmmm....nydelig par! Er det safir i kronen på din Parsifal også? Ser slik ut....
Rart at ikke RW er mer utbredt egentlig. Han har noen smykker av noen ur, og prisen er slett ikke avskrekkende!

PerØ skrev:
Mmmmm....nydelig par! Er det safir i kronen på din Parsifal også? Ser slik ut....
Rart at ikke RW er mer utbredt egentlig. Han har noen smykker av noen ur,
og prisen er slett ikke avskrekkende!
Meget fin klokke, liker kraftreserve indikatoren, kjempestilig.
Kunne vært artig å visst hva ikke avskrekkende betyr :?:

Grattis med flott klokke

Braute skrev:
PerØ skrev:
Rart at ikke RW er mer utbredt egentlig. Han har noen smykker av noen ur,
og prisen er slett ikke avskrekkende!
Meget fin klokke, liker kraftreserve indikatoren, kjempestilig.
Kunne vært artig å visst hva ikke avskrekkende betyr :?:

Grattis med flott klokke

Prisen min urmaker fikk over telefon med leverandøren var veiledende på kr. 27 500,-. Håper å ende på rundt 25 etter litt forhandling.... ;)

Leveringstid på en måned fikk jeg nettopp vite, og når det gjelder prisen, kan jeg komme tilbake til den hvis interesse.

En lekker sak det der!

kom TAG'en i dag? I så fall er det bare å poste bilder :D

Ja, TAG-en sitter på min arm nå. Et usedvanlig behagelig ur å bære- remmen er lett å tilpasse med stor nøyaktighet, og gummi-innlegget hindrer den fra å "danse". Aberet er at min kone synes den er ....eh....maskulin- kjenner henne godt nok til at det er ensbetydende med "no good" :? Men jeg har et avklart forhold både til min maskuline og min feminine side , så det har jeg rygg til å bære 8)