Raymond Weil som gave til far?

Medlem
22. juni 2011
Sted
Tønsberg
Heisann.

Jeg har en fatter som nylig er blitt 50 år nå, så jeg har lyst å gi han noe ordentlig denne gangen. Jeg vet han bruker til daglig en Lorus som er nedslitt og grusom, så da er jo en ny klokke natulig å tenke. Det passer jo fint å gi noe litt finere nå som det kan kombineres med julegave.

Så er det noen som har erfaring med Raymond Weil? Jeg er selv blank på det merket, men fant en jeg syntes var utrolig rå, og den koster 6500,- som er sånn ca det jeg vil bruke.

http://www.raymond-weil.com/EN/Mens-Watches/Tradition/Tradition-4476-stc-00300.html

Noen som har noe formening om det er en ok pris for klokken og om det duger, eller er det annet som er bedre kjøp?

Kjøp en Longines, eventuelt en Certina :) Raymond Weil har vel egentlig ingen urmakerhistorie, og er ikke det litt av pakken i et 50-års ur?

longines-heritage-L1.611.4.75.4_MED.jpg
longines-heritage-L2.731.4.53.2_MED.jpg
longines-master-L2.665.4.78.3_MED.jpg
longines-master-L2.708.4.78.3_MED.jpg
GetFile.aspx

Tissot har også noen fine modeller til ditt budsjett

movadobaby_2178_21784735

Du finner bilder av min Raymond Weil Maestro en plass i uniboxing tråden;) Jeg er utrolig fornøyd med den:)!

Men den er vel mer en dress/finklokke. Du ser vel kansje etter et ur som passer bra til alle anledninger? :)