Redsub på Finn

Klokken ser umiddelbart veldig bra ut, men savner bedre bilder. Komplett sett er jo fantastisk, men prisen synes likevel ganske drøy ...

Personlig synes jeg ikke Red forsvarer 100k. Er i mine øyne ikke spesiell el sjelden nok. Magefølelsen min sier 80k, men for meg personlig er det også mer enn jeg ville ønske å bruke :)

Enig med anders og Mikke. Prisen er jo hinsides :eek:

Ser ut som den har service dial og, men det er veldig vanskelig å tyde patina på bilder. Kommer helt an på lysforhold. Min 1665 varierer mellom gul, creamy og off white patina alt etter lysforhold.

En 1680 står på ønskelista, og Red Sub er den ultimate varianten. På TRF får man de fra $10k og oppover.

Jeg synes også klokken var utrolig fin, men føler selv at den er way overpriset. Hvis man sier ca 60t for en fin versjon så er det vel ok med 15-20% mer for en komplett..ser at samme fyren, eller dvs damen(står et dame navn i annonsen) har lagt ut en standard Sub med USA papirer fra 2002 for 42000. Noe som jeg synes også er overkill..

Hvis pakker er komplett og skiven IKKE er service dial - altså komplett klokke, synes jeg faktisk ikke prisen er helt hinsides. Med et sakelig prutningsmonn på ti prosent er vi i hvert fall der jeg har sett flere slike komplette pakker selges. Det amerikanske markedet blir nevnt, og det er jaggu mange lekkerbiskener som legges ut der også. Men her har du sjansen til å ta fysisk i uret og skjekke før du handler. Det er verdifullt i seg selv, når man vet hvilket sjansespill man tar ved handel av vintage. IMO :)

90K til 100K er virkelig maks for en Red Sub IMHO. Man bør forvente at alt klaffer ( fete lugs, bezel uten dings, matchende patina, riktig datohjul, fin lenke) eller at klokken har en spennende historie for de som liker denslags. Det er bare noen crappy bilder så jeg synes ikke jeg kan uttale meg om denne uten å se den IRL.
Som man snakker om " beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet" på eiendomsmarkedet tenker jeg "tilstand, tilstand, tilstand" foran full set når vi ser på vintage i det øvre prisjiktet.
Med et budsjett på 100K kan man også velge og vrake i Red Sub-er i hele Europa og inkludere en utflukt til Paris, Roma, Munchen, Amsterdam ...

Hvis du ikke er en Rolex samler, eller ikke kjøper klokken fordi du tror den er en investering, kan jeg ikke se at klokken er mer verdt enn 15-20 000. Jeg tilhører ingen av de ovennevnte kategorier og jeg kjøper ikke en klokke fordi det står en ekstra bokstav på skiven, eller fordi en tekstlinje har en annen farge. Jeg synes en vanlig 16610 er finere enn denne og da, siden jeg ikke tilhører en av kategoriene ovenfor, ville jeg heller valgt den.

Vintage Rolex har steget godt i pris i perioder, men min følelse er at interessen ikke er like høy som tidligere. Flere vintage Rolex har blitt liggende relativt lenge på tidssonen selv med full pakke. Jeg synes prisen er alt for høy her (selv med full pakke). Da betaler en mye for boks og sertifikat. I tillegg bør det ligge et rom for å få mesteparten av pengene tilbake om en blir lei og vil ha noe annet - så her bør det være rom for pruting.

Takk for alle refleksjoner. For å forsvare en red Sub må jeg ofre en del av samlingen. Jeg må erkjenne at det kan bli meget vanskelig. Prisen er satt høyt, men det er der forhandlinger kommer på bordet.;)

I tillegg har jeg litt samme følelse som Amund at interessen er noe dalende uten at jeg har noe vitenskapelig belegg for denne påstanden. Endelig salgspris vil være en indikasjon på popularitet, så vi får følge med.

Redsub

Er som andre har sagt - Greit å faktisk kunne se den i virkeligheten. Samtidig slippe å bite negler mens man venter på frakten over dammen. Dra å se den da!:D

Er som andre har sagt - Greit å faktisk kunne se den i virkeligheten. Samtidig slippe å bite negler mens man venter på frakten over dammen. Dra å se den da!:D

Jeg har vært å sett på klokken, hvis noen av dere lurer på noe eller er seriøse med tanke på kjøp. ta kontakt på Pm.

Her er en mark V fra en seriøs selger (rallepeng) som jeg har handlet med før. Han er nok noe dyr, men har en omsetning på varene han tilbyr. Til sammenligning. Jeg ser at det blir sagt at hypen har lagt seg noe. Dette er ikke mitt inntrykk, når jeg leser internasjonale fora. Her på sonen har vi vel totalt en fem seks stykker, som i en periode vandret litt, men som nå ser ut til å ha funnet sine gode hjem. I og med at ingen andre har hentet "inn" nytt materiale, blir vel klokken lite omtalt om dagen. Hvis alt stemmer med klokken - er dette en helt magisk klassiker. Det er utrolig hvor magisk den røde skriften er. Den synes på lengre avstand enn man skulle tro. Jeg klarer ikke å tenke annet enn at prisen som den er satt til nå er helt fair. Skrevet med min på armen :)

EDIT: Leste akkurat de linkene i posten over min, og kan ikke annet enn å være enig at man i hvert fall bør vite hva man driver med...

1680 Red

Her er en mark V fra en seriøs selger (rallepeng) som jeg har handlet med før. Han er nok noe dyr, men har en omsetning på varene han tilbyr. Til sammenligning. Jeg ser at det blir sagt at hypen har lagt seg noe. Dette er ikke mitt inntrykk, når jeg leser internasjonale fora. Her på sonen har vi vel totalt en fem seks stykker, som i en periode vandret litt, men som nå ser ut til å ha funnet sine gode hjem. I og med at ingen andre har hentet "inn" nytt materiale, blir vel klokken lite omtalt om dagen. Hvis alt stemmer med klokken - er dette en helt magisk klassiker. Det er utrolig hvor magisk den røde skriften er. Den synes på lengre avstand enn man skulle tro. Jeg klarer ikke å tenke annet enn at prisen som den er satt til nå er helt fair. Skrevet med min på armen :)

EDIT: Leste akkurat de linkene i posten over min, og kan ikke annet enn å være enig at man i hvert fall bør vite hva man driver med...

Hi guys, I'm the seller of this particular watch and have a couple of comments.

It's not a redial, it's sold as, and is, the original dial and if the buyer finds it to be wrong then it can be returned. Preben saw the watch and would post on here if it was a redial or looked wrong in any way.

Mark Lermans watches fetch a nice little premium as anyone who deals in these knows. He's a top seller and a pretty nice guy to do business with. Google his name and look at the feedback the guy has.

Closing in on this Red - Page 2 - Rolex Forums - Rolex Watch Forum

I was selling the watch through my GF as I didnt want the foreign language hassle and the reseller hassle, I also figured I may get a premium in Norway on the sale but I guess I will see on that one.

If anyone wants more detailed info or more pics then let me know :)

And by the way it's a very sweet watch and the somewhat iffy pictures dont do it justice.

Thats a good clearification, however 93000NOK
Is almost 17000USD. You can roam most of the collector sites on the net and see that it's almost a farytail to ask almost 17k for a red sub. Nevertheless good luck selling it!

Fairytales

Thats a good clearification, however 93000NOK
Is almost 17000USD. You can roam most of the collector sites on the net and see that it's almost a farytail to ask almost 17k for a red sub. Nevertheless good luck selling it!

$15 for a beer is fairytale land! But anyway the price is what I'm asking and I'm very open to offers provided they are realistic.

Also for anyone interested I have a IWC Cousteau Divers Ltd Ed for sale. They made this one in a limited edition of 1953 pieces and this is number 15 of 1953 :). It's a nice item so anyone interested can make me an offer.