Reim til PO 42mm - 220950

Medlem
30. des. 2010
Hei. Lurte på om dere har noen forslag på hvor man bør handle reim til PO. Har metallenke idag, men har fått lyst på den svarte lærreima med oransje "sytråd". (Modell 2909.5082). Er det noen billige steder der ute, eller bør man bare gå til nærmeste AD? Hva skal noe slikt koste? Takknemlig for tips!

Hei. Lurte på om dere har noen forslag på hvor man bør handle reim til PO. Har metallenke idag, men har fått lyst på den svarte lærreima med oransje "sytråd". (Modell 2909.5082). Er det noen billige steder der ute, eller bør man bare gå til nærmeste AD? Hva skal noe slikt koste? Takknemlig for tips!

Har akkurat fått montert på min, sort med oransje "sytråd" :) Hvis du trenger både rem og clasp (foldespenna) så tror jeg det kommer på rundt 4k hos AD,sikkert litt avhengig av hvor god du er til å prute! Hva det koster rundt omkring på det store internettet er jeg litt usikker på. Vær oppmerksom på at de kommer i to versjoner, den nyeste er tilpasset slik at den går i ett med kassen på PO, mens den første versjonen har "rette" ender som en vanlig skinnrem, slik at den ikke følger kassen. Hva som ser best ut er vel smak og behag.

Takk for svar, Chr. Stiv pris må jeg si! Er jo over 20% av det jeg ga for klokka det! Foldespenna som drar opp kanskje? :(

Du kan sjekke prisene opp mot Otto Frei. Handlet nettopp foldespenne + rem der. Det ble 1000,- billigere enn hos norsk forhandler.

Syns det er sykt dyrt. Trodde trikset var å kjøpe Seamasters med stållenke, da jeg trodde denne lenken var dyrere å kjøpe i etterhånd enn både lær og gummi (mens prisforskjellen i butikk ikke var all verden). Men med slike priser, blir det nok noe pirat greier, om jeg har hjerte til å kjøpe noe "simple" greier på ett fint ur... ;)

Syns det er sykt dyrt. Trodde trikset var å kjøpe Seamasters med stållenke, da jeg trodde denne lenken var dyrere å kjøpe i etterhånd enn både lær og gummi (mens prisforskjellen i butikk ikke var all verden). Men med slike priser, blir det nok noe pirat greier, om jeg har hjerte til å kjøpe noe "simple" greier på ett fint ur... ;)

Det stemmer det ja, en lenke vil fort koste 7-8 tusen til en PO, men det betyr jo ikke at Omega ikke vet å ta seg betalt for remmer også ;)

Det stemmer det ja, en lenke vil fort koste 7-8 tusen til en PO, men det betyr jo ikke at Omega ikke vet å ta seg betalt for remmer også ;)

Gjorde vel rett i å velge modell med stållenke likevel da :)
Men slikt må jo være sykt overpriset! Trodde det var i selve urverket at Omega hadde lagt prestisjen, men skulle jo tro lenka var lagd av gull til den prisen!

De vet å ta seg betalt, uten tvil :) Bare av nysgjerrighet, noen som vet om andre merker er like ille på dette?

Lenke og lås til en DSSD kommer på godt over 20 lapper så Omega er milevis unna de skikkelig dyre.

Bare låsen til en DSSD er vel rundt 15 lapper mener jeg å huske...

Urverket er bare en liten del av kostnaden i en klokke, det du kjøper er en totalpakke og det er mye ingenørkunst bak en god lenke, en god lås, en god bezel, en god kasse og en en god krone ;).

Om det er overpriset? Kanskje, kommer ann på synspunktet.

Dette er forøvrig ikke noe unikt for klokker... en kliss ny motor til en bil koster nok mindre enn du tror og en ferdig lakkert dør med vindusmekanismer og dørhåndtak osv (tilsvarende lenke med lås i denne sammenhengen) vesentlig mer enn du tror.

Omega remer er dyre. Husker jeg måtte ut med 5200 for en crocorem med foldespenne til fattern, men nå er vel ikke crocofant billig heller :)

Lenke og lås til en DSSD kommer på godt over 20 lapper så Omega er milevis unna de skikkelig dyre.

Urverket er bare en liten del av kostnaden i en klokke, det du kjøper er en totalpakke og det er mye ingenørkunst bak en god lenke, en god lås, en god bezel, en god kasse og en en god krone ;).

Dette er forøvrig ikke noe unikt for klokker... en kliss ny motor til en bil koster nok mindre enn du tror og en ferdig lakkert dør med vindusmekanismer og dørhåndtak osv (tilsvarende lenke med lås i denne sammenhengen) vesentlig mer enn du tror.

:eek:

Det sentrale er vel at de charger det de kan, og ikke f.eks. varekostnad+10 % fortjeneste. Vi kjøper jo like fordømt vi :p

Den reima er ikke av lær, men naturgummi. Det er den mest behagelige gummireima jeg har prøvd, så den anbefales absolutt.

Ja det er jo heltheten som teller, men trodde jo liksom jeg betalte i hovedsak for selve uret. De satt jo opp prisen mange tusen da det ble Coaxial, så noe må vel innmaten koste :p Når det gjelder stållenken på PO så er vel den noe av det tregere på Seamasters. Jf lenken på electric blue og 007 Seamasteren fra Pierce Brosnan tiden. Mer forseggjorte de gamle vil jeg si.

Ja det er jo heltheten som teller, men trodde jo liksom jeg betalte i hovedsak for selve uret. De satt jo opp prisen mange tusen da det ble Coaxial, så noe må vel innmaten koste :p Når det gjelder stållenken på PO så er vel den noe av det tregere på Seamasters. Jf lenken på electric blue og 007 Seamasteren fra Pierce Brosnan tiden. Mer forseggjorte de gamle vil jeg si.

Litt enig, men en tre-delt lenke er jo mer "beater" enn den fem-delte som stort sett ble brukt på 300 meterne, sånn sett synes jeg PO kler en 3 delt lenke, det er jo en røffere klokke enn 300 metern. Men at en 5-delt er penere isolert sett, kan jeg være enig i ;)

Litt enig, men en tre-delt lenke er jo mer "beater" enn den fem-delte som stort sett ble brukt på 300 meterne, sånn sett synes jeg PO kler en 3 delt lenke, det er jo en røffere klokke enn 300 metern. Men at en 5-delt er penere isolert sett, kan jeg være enig i ;)

Ja men på Electric blue, så er det jo noe blankt også, er vel to blanke "rander" på en 3 delt lenke. Ellers er jo denne veldig lik PO sin lenke, men syns at de blanke feltene gjør lenka finere/mer forseggjort. :D

Har både PO og SMP300 med bond lenken, synes vel kanskje at PO lenken er den som har høyest følelse av kvalitet men begge er jo fine og forseggjorte.

Fikk pris fra AD i Fredrikstad, på 3600,- med reim og lås. Syns det er drøyt, men utrolig hva en "venner" seg til....

Tror faktisk det er en ganske grei pris! Uten at man kan kalle det billig :)

Tror faktisk det er en ganske grei pris! Uten at man kan kalle det billig :)

Ja, det er dyrt, men vanskelig å få det billigere originalt tror jeg. Sjekket ofrei.com, og om jeg så riktig, kosta reima ca 200 dollar mens claspen lå på 250. I tillegg kommer jo frakt og norsk mva, og da er vi ikke langt unna 3500,- Som innehaver av 10 tommeltotter, hadde jo kostnader til montering kommet i tillegg hos en urmaker her hjemme :razz: