rem-kompatibilitet hos G-Shock?

Medlem
19. juni 2016
Innlegg
4
Sted
Sørlandet
(Hvis det finnes en egen G-Shock tråd eller et underforum for dette, please let me know)

Heisann

Jeg har en Riseman (GW-9200) jeg har veldig lyst til å sette en ny rem på med annen farge. Jeg vet at man får tak i nato/zulu-adaptere, men jeg kunne tenke meg en rem i silikon, gummi e.l. Tanken er derfor å få tak i en rem fra f.eks. en Frogman for å bytte.

Jeg har to stykk G-Shock, som nevnt en Riseman og en GW-6900. Disse har to svært forskjellige metoder for innfestning, der GW-6900 bruker spring bars mens Riseman bruker to skruer i hver lug. Så det går åpenbart ikke uten langt mer modifikasjoner enn jeg er interessert i å prøve på.

Derimot, ut i fra bilder og videosnutter jeg har sett, ser det ut til at Riseman, Frogman, Mudman, Rangeman og en del andre, mer "high-end" G-Shock-klokker bruker den samme typen innfestning. Det ser hvertfall slik ut. Er det noen her som har flere av disse eller som vet om disse remmene kan byttes mellom de forskjellige modellene?

Setter veldig pris på alle innspill :)
 
Jeg har en ga-100mc med nylonreim, den er også skrudd. Ikke "high-end", er vel en av de billigste modellene.
 
Nei har ikke det, har så smått sett etter gummireim men ikke kommet meg noe lengre enn med tanken.