Rem til Hvit EXP II

Nei, det står jo svart på hvitt at de ikke sender internasjonalt (noe som er ironisk mtp. navnet til selgeren), så jeg tror de ikke gidder å svare. :(

Men denne er helt identisk etter hva jeg kan se, og selger sender til norge.

Jepp..
eulit_zpse36aeeac.jpg
[/IMG]

Da var mine også kommet, og etter å ha åpnet pakken og sett litt på dem sitter jeg med dette førsteinntrykket:

En del tynnere enn jeg fikk inntrykk av fra bildene, men kvaliteten på selve remmen og vevingen er god. Spennen er på den andre siden veldig "flimsy" og virker som den kan brekke ganske lett om påkjenningene blir litt for store, noe som er synd på en så "sporty" rem. Hvordan er erfaringene dine på dette feltet JoLu? Ser forresten ut som det en grei sak å bytte spennen...

Redigert:
Hah, må nesten trekke tilbake det jeg sa om at spennen er usolid. Bestilte jo 4 remmer, så jeg tenkte å "ofre" en av dem for å sjekke om jeg kunne få den til å briste. Låste spennen og trakk i hver retning alt jeg kunne, og sett bort ifra et litt utvidet hull i vevingen der pinnen går igjennom så skjedde det absolutt ingenting med remmen.

Utvidelsen i vevingen trengte jeg bare å "massere" litt og vips så var trådene tilbake på plass og remmen som ny igjen. :eek:

Da var mine også kommet, og etter å ha åpnet pakken og sett litt på dem sitter jeg med dette førsteinntrykket:

En del tynnere enn jeg fikk inntrykk av fra bildene, men kvaliteten på selve remmen og vevingen er god. Spennen er på den andre siden veldig "flimsy" og virker som den kan brekke ganske lett om påkjenningene blir litt for store, noe som er synd på en så "sporty" rem. Hvordan er erfaringene dine på dette feltet JoLu? Ser forresten ut som det en grei sak å bytte spennen...
+1 på tynn og flimsete både rem og spenne. Men reell kvalitet er faktisk veldig bra på disse. Da jeg fikk min i hende måtte jeg tenke meg om et sekund da jeg kom på at jeg hadde sett dette før.
Jo min gamle far han hadde perlonrem gjennom hele livet. Glemmer aldri som barn at jeg lekte med Uranusen hans på Perlon. glasset var en eller annen form for plastisk materiale for det var dype spor i det etter sveiseperler(han var smed). Men perlonremmene holdt igjennom det meste. Så billig look i forhold til krokodillene vi flår og slenger rundt armen ja, men skal man leve i ilden så funker de som bare f...

Akk ja, et stykke melankoli på kveldingen...

Hmm ser at din perlon er/virker kraftigere enn de jeg fant på Grøtteland. Utrolig flott! Kohe, stjeler bildet ditt og slenger det ut her også!
IMG_2453-1.jpg

Kohe321 sitt.

Spennen er på den andre siden veldig "flimsy" og virker som den kan brekke ganske lett om påkjenningene blir litt for store, noe som er synd på en så "sporty" rem. Hvordan er erfaringene dine på dette feltet JoLu? Ser forresten ut som det en grei sak å bytte spennen...

Litt delte erfaringer. Eulits spenner har jeg ikke hatt problemer med, selv om de ser farlig spinkle ut. Derimot har jeg hatt et par "no-name" perlonremmer, av typen gullsmeder og optikere har på bakrommet, hvor spenna har gitt etter av litt mild mishandling.

Ikke så verst på Daytona heller

1000-38_zps258fbf01.jpg

Men det som irriterer meg med Euliten er at den er en mm for smal. Har fire stk i ulike farger, og de varierer fra 0-1 mm for smale, kommer an på farge. Sendte han en mail, men han målte de andre grå og sa at alle var den bredden. Bare jug?

Litt delte erfaringer. Eulits spenner har jeg ikke hatt problemer med, selv om de ser farlig spinkle ut. Derimot har jeg hatt et par "no-name" perlonremmer, av typen gullsmeder og optikere har på bakrommet, hvor spenna har gitt etter av litt mild mishandling.

Ah, godt å høre. Dette stemmer godt overens med erfaringen jeg fikk tidligere i dag da jeg prøvde å knekke/ryke spennen. Den virket som om den kunne tåle en god del mer enn hva jeg utsatte den for, og jeg utsatte den sikkert for en 40-50kg spenn. Rett og slett overraskende solid den tynne lille stålgreia.

Dette må være fordi Eulit bruker "skikkelig" stål i spennen og ikke sånn porøst billigmetall som knekker lett vel? Bruker de 316l stål kanskje?

@ Chronodiver: Bare hyggelig, "stjel" i vei du. Etter hva jeg kan se på bildet ditt så virker nylonet på remmen fra grøtteland noe tykkere enn på Euliten og vevingen ser ikke like tett/stram ut.

@ Tore: Den var nydelig på daytona, flott bilde! Har samme greie på min, virker som om den er 19,5mm bred. Som på bildet ditt kan jeg såvidt skimte baretten på en av sidene om remmen ikke ligger sentrert. Dette har kanskje noe med at denne type veving sikkert trekker seg noe sammen, men jeg er enig - å kalle det 20mm når det ikke er 20mm blir feil. Dette plager meg uansett ingenting, det er så lite det er snakk om og remmen ser så bra ut ellers at det trekker opp. :D

Redigert:
Nillo87 og Kohe321, bestilte dere perleonreimene fra uhrenteile24.de eller Yellys?