Rem til Omega Genève fra 1965

Medlem
21. april 2013
Innlegg
4
Hei,

Jeg arvet for noen måneder siden en Omega Gèneve fra 1965. Etter å ha levert den inn to ganger hos urmaker ser det nå ut til at den endelig fungerer stabilt og kan tas i bruk. I den forbindelse er jeg nødt til å kjøpe ny rem, ettersom den som er på per i dag er helt utslitt. Klokka har en diameter på ca 33 mm, og det er 18 millimeter mellom "lugsene" (kjenner ikke den norske betegnelsen).
eRtbWoLh.jpg

UNORoWwh.jpg


Det jeg ønsker er å finne en god rem som ikke er alt for dyr. Den nåværende remmen er svart, men ser ikke ut til å være original, og jeg tviler på at det er noe å samle på. Jeg innbiller meg at både brun og sort skinnrem kan passe, ettersom indikatorene(igjen, kjenner ingen god norsk betegnelse) er gyldne og "dialet" (...) likeså, mens bezelen er blank. Jeg befinner meg i Oslo, men har ingen problemer med å bestille på nett dersom det er rimeligere/bedre. Noen som har noen gode tips?
 
Flott ur du har arvet! Hvis jeg var deg ville jeg ha bestilt en original Omega-rem, f.eks fra Ofrei. De har tidenes mest rotete nettside, men det er greit å bestille derfra, og de sender raskt og greit.
 
Hvilken prisklasse så du for deg på remen?

For å være helt ærlig har jeg ingen formening om hva en rem kan og bør koste da jeg er helt ukjent med klokkeverden. Så svaret er vel, upresist nok, så mye som jeg må for å få en rem med god kvalitet - så kan man selvsagt krangle om hva som er god kvalitet.

Flott ur du har arvet! Hvis jeg var deg ville jeg ha bestilt en original Omega-rem, f.eks fra Ofrei. De har tidenes mest rotete nettside, men det er greit å bestille derfra, og de sender raskt og greit.

Takk, det synes jeg også. Jeg kunne godt ha tenkt meg å hatt et par mm større diameter, men jeg har veldig smale håndledd så det er ikke så verst. Prisene på remmene på den siden du lenker til er jo egentlig kurante, om kanskje litt i dyreste laget, men spennene koster litt mer enn jeg hadde sett for meg. Jeg skal titte litt til.

Andre forslag? :)
 
Hvis du vil ha en bilig reim og bruke mens du kikker kan jeg sende deg en jeg ikke kommer til og bruke gratis :)
Send meg en PM hvis det er aktuelt