Remmen som fortjente en egen tråd

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.356
Sted
Oslo
For å feire ankomsten av en "ny" vintage Seiko (6139-6020) bestemte jeg meg for å spandere en ny strap. Valget falt på Di-modell Chronissimo. Den har det rette utseendet, har fått masse skryt bl.a. på Watchuseek og Di-modell har jeg heldige erfaringer med fra tidligere. Jeg bestilte fra den meget hyggelige Bob på www.mywatchmaker.net, som leverte varene etter få dager.

Chronissimoen er en tykk og god lærrem, som er lagt dobbelt med en bredere rem under og en smalere på oversiden, noe som gir et litt spesielt utseende.
IMG_0846.jpg


Den har en lærklaff over spenna, noe som gjør den meget behagelig å ha på:
IMG_0848.jpg


IMG_0847.jpg


Jeg liker godt at den går litt ut rett etter festene inne ved klokka, det gir litt mer "masse" til klokka når den har liten plass mellom hornene.
.

IMG_0849.jpg


På hånda:

IMG_0856.jpg


IMG_0867.jpg


Jeg bestilte en ekstra som foreløpig er på Débaufré Nav-B:

IMG_0859.jpg


Begge to med nye sko:

IMG_0864.jpg


Hvis du har planer om å bestille en sånn - vær obs på at den kommer i to lengder! Jeg bestilte den minste, som i følge nettsiden skal passe til et håndledd opp til ca 7,5'' (ca 19cm). Mine håndledd måler jeg til omtrent 7,25'' (18,4cm) og som en kan se av et av bildene har jeg ennå noen hull å gå på.

Bob er for øvrig en fin fyr å handle med, han slang også med en nyttig liten sak, en linjal til å måle lugwidth:

IMG_0866.jpg
 
Gratulerer.:D
Det var en sinnsykt tøff og spesiell rem.
Passet veldig godt til den Seiko'en.