Remmer til GMT Master II

Pål

Støttemedlem
Medlem
12. des. 2010
Sted
Trondheim
Hei!

Jeg trenger litt inspirasjon til hvordan jeg skal beklede min 16760. Har en oppfattelse (kan være feil) av at mange synes subs og gmt mastere er svært allsidig når det gjelder dette, men hos meg er det motsatt. Jeg finner det svært vanskelig å bestemme meg for hva som passer. Et element som gjør uret mindre tilbøyelig er definitivt den tofargede bezelringen. Hadde den vært enfarget ville det nok gjort saken enklere. Får heller vurdere senere om jeg kanskje må gå til innkjøp av en helsort bezelring.

Fra før har jeg et par NATO-remmer i ulike farger/mønstre, hvor den helsorte (heavy duty) remmen er en klar favoritt. I tillegg har jeg en mye enklere, sort rem av nylon som også fungerer helt greit. Dog er det jubilee-lenken som får mest armtid.

Det jeg ønsker meg er en lær-rem. Har sett på noen hos urmaker, men ingen har så langt falt i smak.

Jeg hadde satt stor pris på forslag til remmer som passer til subs/gmt mastere. Såklart er dette helt og holdent en subjektiv sak, men mye kan være inspirerende ;)

Pål

I mine øyne er det svært få, om ingen, lærremmer som passer en sportsmodell fra Rolex (om man ser bort fra Daytonaen).

Behold den på nato eller lenke :)

Sier meg enig med jayeff her. Da jeg var den stolte eier av en 16760 gikk det i sort, rød og sort/rød Nato. Ellers er jo en Oyster-lenke aldri feil. Uansett er det en fantastisk fin klokke :)

gmt.jpg

En sportsrolex med (gult) gull, enten helgull eller two-tone gjør seg meget godt på en lærrem (bedre enn tt-lenke, spør du meg). SS modellene foretrekker jeg nok på lenke - dog det er selvsagt utelukkende din mening som betyr noe for deg....

Men her er et par bilder som kanskje kan være til inspirasjon

attachment.php

attachment.php

assortlll003.jpg

454177d1308072985-rolex-leather-band-combos-lets-see-em-151.jpg

Hirsch grand duke fåes med rød søm. Kanskje det er noe?

Selv syntes jeg en sub kler skinnremmer ( brune og sorte ), natoer i mange fasonger og gummiremmer. Hai ser også bra ut på sub.

Men ser at en 16760 kan være litt mer tricky. Tror kanskje hai hadde sett bra ut.

Gummi kunne sikkert også vært en artig look.

Men i forhold til farger er jeg kun på sort. Bezelen har så mye kontrast at det gjerne er greiest med en diskret lenke.

Takk for alle innspill!

Nato med flere farger synes jeg blir litt "over the top", som rousp påpeker. Her holder jeg meg til kun enfargede, og helst heavy-duty.

Gummi er helt uinteressant.

Sort haiskinn er det som tiltaler meg mest må jeg si. Ellers tror jeg også kanskje lyst lær kan funke.

Har bestilt meg noe ræl av en bezelring fra bukta som sikkert ikke passer, men som er helsort. Kanskje en tur til urmakeren etter at denne er på plass vil gjøre det lettere å velge.

Pål

Nå er jo dette et annet kassemateriale, så jeg ville kanskje valgt en annen farge på remmen, men en polstret alligator fra Sirtoli gjør seg meget bra på min GMT:

DSC_0056.jpg

Sirtoli har etter mitt skjønn meget gode priser på remmer av høy kvalitet.

Nå er jo dette et annet kassemateriale, så jeg ville kanskje valgt en annen farge på remmen, men en polstret alligator fra Sirtoli gjør seg meget bra på min GMT:

DSC_0056.jpg

Takk for tipset! Det var forresten en utrolig lekker GMT Master, flott kombinasjon!

DSC_0056.jpg

Helgull GMT/sub passer riktig godt brun kroko :)